ارکانی در گفت‌وگو با پانا:

تخصیص ۱۵ درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

برنامه توسعه هفتم باید به تکلیفی برای سازمان برنامه و بودجه تبدیل شود / ساماندهی نیروهای خدماتی باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه برای حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، گفت تخصیص ۱۵ درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه اقدامی اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۵ درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

احسان ارکانی در گفت‌وگو با پانا تصویب ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه را مثبت دانست و گفت: «هزینه برای حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است. هر مقدار در زمینه آموزش اعتبار داشته باشیم، در آینده و در مقیاس بالاتر، از آن بهره‌برداری خواهیم کرد. در همه حوزه‌ها اعم از اقتصاد، فرهنگ، صنعت، کشاورزی و حوزه های مختلف دیگر، با تربیت نسلی که آموزش خوب و توانمندی داشته باشد، می‌توانیم در آینده اتفاقات مثبتی را شاهد باشیم.»

وی ادامه داد: «تعیین میزان بودجه در این برنامه، سبب می‌شود سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف به تامین مقدار مشخص شده باشد. این برنامه، لایجه بودجه تلقی نمی‌شود بلکه مسیر و سرفصل اصلی آن را مشخص می‌کند. براساس برنامه هفتم توسعه، دولت و سازمان برنامه و بودجه موظف به اختصاص این مقدار مشخص به آموزش و پرورش خواهند شد.»

ارکانی تاکید کرد: «چنانچه این برنامه به دولت و سازمان برنامه و بودجه تکلیف شود، باید برای آن بار مالی اختصاص یابد و این مهم موجب مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در قبال تامین بار مالی مشخص شده به آموزش و پرورش می‌شود.»

این نماینده مجلس در پایان ساماندهی وضعیت نیروهای خدماتی و تبدیل بار مالی آن‌ها را از اقدامات ضروری دولت و مجلس شورای اسلامی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار