مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در جمع مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۶ بیان کرد؛

ایجاد تحول نوین در نگرش دانش‌آموزان نسبت به مدرسه از اهداف پروژه مهر است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ با بیان اینکه پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است، هدف از اجرای این طرح را ایجاد تحولی نوین درنگرش دانش آموزان نسبت به محیط درس، مدرسه و لحظه‌شماری آنان برای بازگشایی مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تحول نوین در نگرش دانش‌آموزان نسبت به مدرسه از اهداف پروژه مهر است

جلسه عمومی مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۶ تهران با هدف تبیین برنامه های پروژه مهر ۱۴۰۲ در راستای کیفیت بخشی و ارتقای شاخص‌های آموزشی با تقویت آموزش‌های فناورانه نوین، با حضور حمیدرضا ضیاءپور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، آزیتا فکور؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و مدیران مدارس غیر دولتی و دولتی این منطقه در دبستان آرمینه مصلی نژاد برگزار شد.

حمیدرضا ضیاءپور، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران ضمن اشاره به اینکه هدف از اجرای پروژه مهر، ایجاد تحولی نوین درنگرش دانش آموزان نسبت به محیط درس، مدرسه و لحظه شماری آنان برای بازگشایی مدارس است، گفت: «با توجه به اینکه پروژه مهر آموزش و پرورش، طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهرماه را در راستای بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای استقلال فرهنگی بیان می کند، منطقه ۶ به صورت کاملا فعالانه، مصمم و بانشاط برنامه ریزی های لازم را در قالب پروژه مهر در کمیته های مختلف انجام داده تا دانش آموزان در مهرماه، کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.»

پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است

وی ادامه داد: «اقدامات بالقوه آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان موجب شده که جامعه به ویژه اولیای دانش آموزان انتظار داشته باشند تا مدرسه محیطی رشد دهنده، پویا و زمینه ساز پرورش استعدادهای بالقوه و خدادادی فرزندان آنها باشد. در این راستا مدیران بایستی با رفع مشکلات احتمالی مدرسه، بستر تحقق این مهم را فراهم کنند.»

ضیاء پور با بیان اینکه پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: «تلاش و هدف از اجرای این پروژه، آمادگی کامل مدارس و شناسایی مشکلات، تنگناها، همکاری و همدلی به منظور اتخاذ تصمیمات موثر برای مرتفع کردن آنهاست. این پروژه می‌تواند مظهر مدیریت تحول‌گرا، نوگرا و ایده‌گرا باشد و با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی که در آن انجام می شود، می‌توان میزان موانع و آسیب‌ها را کاهش داد.»

وی ضمن اشاره به آمادگی مدیران برای سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: «یکی از انتظارات من از مدیران مدارس برای سال تحصیلی پیش رو، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان منطبق با ساحت های سند تحول بنیادین است که باید از امروز بستر آن را با طرح مدرسه تحولی در سه محور آموزشی، پرورشی و اداره مالی توسط مدیران مدارس محیا کنیم.»

سند تحول بنیادین مجدانه در مدارس منطقه ۶ پیاده سازی می شود

وی با تاکید بر اینکه امسال سند تحول بنیادین مجدانه در مدارس منطقه ۶ پیاده سازی می شود، بیان کرد: «آموزش نباید در مدارس تنها بر یک محور متمرکز شود، بلکه معلمان باید با آموزش تمام ساحتی، دانش آموزان را در بحث پرورش، فرهنگ و معنویت هدایت کنند؛ چرا که پرورش و تربیت دانش آموزان بسیار مهم تر از آموزش دروس تخصصی است. علاوه بر این روابط اجتماعی موثر از دیگر ملزومات تربیتی دانش آموزان است که تنها با تربیت تمام ساحتی محقق می شود، از این رو اعمال سند تحول بنیادین در مدارس منطقه ۶ امسال مجدانه پیگیری خواهد شد و از مدیرانی که مبنای آموزش را سند تحول بنیادین می گذارند، تجلیل و تقدیر خواهد شد.»

وی با بیان اینکه آموزش تحلیل مسائل روز جامعه به دانش آموزان امری ضروریست که بایستی برنامه محوری معاونت ها تحقق این مسئله در مدارس باشد، تصریح کرد: «از برنامه های حائز اهمیت معاونت پرورشی در مدارس، آموزش تحلیل وقایع روز جامعه به دانش آموزان است که بایستی با طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع و خلاق، دانش آموزان را از اهداف شوم دشمن مطلع کنند. امیدآفرینی و تقویت هویت ایرانی‌- اسلامی باید در مدارس تبلیغ شود تا امید در وجود دانش آموزان نهادینه شده و فرهنگ غرب زدگی در وجود دانش آموزان رسوخ نکند.»

طراحی یادمان های شهدا در مدارس، از اولیت های پروژه مهر امسال است

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در پایان در خصوص اهمیت چیدمان یادمان شهدا در مدارس بیان کرد: «تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی ایران، جلوه هایی آشکار از ارزش هایی چون پایداری و ایثار در نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و پیروزی های شگفت انگیز رزمندگان اسلام سبب برانگیختگی شور و شعف ملت ایران شد، از این رو مدیران مدارس باید به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و بازخوانی رشادت های رزمندگان، یادمان های شهدا را با رویکرد جدید بسته به نگاه دانش آموزان، در مدارس طراحی کنند.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار