پانا از آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گزارش می‌دهد؛

‌ثبت‌نام قطعی 13.5 میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید

فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کماکان ادامه دارد

تهران (پانا) - فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1403-1402 کماکان ادامه دارد و تاکنون ثبت‌نام 13.5 میلیون دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سطح کشور قطعی شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
‌ثبت‌نام قطعی 13.5 میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید

فصل تابستان‌ در کنار غنی‌سازی اوقات فراغت و تعطیلی دانش‌آموزان، زمانی برای ثبت‌نام در پایه‌های بالاتر‌ یا انتقال از یک مقطع به مقطع تحصیلی دیگر‌ است. همچنین جا‌به‌جایی مدرسه فرزندان به دلیل نقل مکان خانواده‌ها نیز موضوع دیگری است که ثبت‌نام دانش‌آموزان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

سال گذشته 16.5 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور تحصیل می‌کردند که برخی از آن‌ها امسال دوران مدرسه را تمام کرده و به جای آن‌ها برخی فرزندان با ورود به پایه اول ابتدایی، جایگزین فارغ‌التحصیلان می‌شوند و این چرخش مانند سنوات قبل ادامه دارد.

آن‌چه که مشخص است این‌که ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به یکپارچه‌شدن سیستم هم‌چنان ادامه دارد و این در حالی است که رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود پیش‌بینی آموزش و پرورش این است که حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام کنند.

آمار دقیق دانش‌آموزان سال تحصیلی آینده بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها مشخص می‌شود

محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) اواسط مرداد امسال‌ به پانا گفته بود فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1403-1402 تا پایان مرداد‌‌ به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1403-1402 به‌‌ویژه برای پایه‌های ورودی یعنی اول، هفتم و دهم به دلایل مختلف کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: «ثبت‌نام میان‌پایه‌ها تقریبا انجام شده است. درصد بالایی از ثبت‌نام‌ها در پایه اول ابتدایی انجام شده و درصد پایین ثبت‌نام در پایه دهم است که به دلیل صدور برگه هدایت تحصیلی است.»

کاظمی تصریح کرد: «ثبت‌نام پایه‌های دهم شروع شده است البته برخی‌ها ثبت سامانه‌ای نشده که این موضوع هم انجام خواهد شد و بنا داریم ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1403-1402 را تا پایان مرداد‌‌ به اتمام برسانیم.»

رئیس ستاد بازگشایی مدارس در پاسخ به اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنید چه تعداد دانش‌آموز به دانش‌آموزان سال گذشته افزوده شود، گفت: «آمار دقیق بعد از اتمام فرآیند ثبت‌نام‌ها مشخص می‌شود. چون ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی را هم داریم که گزارش نهایی آن را از وزارت کشور باید بگیریم که آمار آن نسبتا زیاد است و در آمار دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.»

ثبت‌نام مدارس شاهد تا 20 شهریور به اتمام می‌رسد

زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز در همین زمینه با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد تا 20 شهریور به اتمام می‌رسد به پانا گفت امسال 30 مدرسه‌ و چند هنرستان ‌به تعداد مدارس شاهد در کشور اضافه شده است.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد هنوز ادامه دارد، افزود: ‌«پیش‌بینی کرده بودیم که ثبت‌نام‌ها تا آخر مرداد‌ تمام شود اما امسال کل ثبت‌نام‌ها از طریق فناوری اطلاعات وزارتخانه انجام می‌شود و به همین دلیل ثبت‌نام‌ها مقداری با تاخیر انجام شد. بنابراین هنوز کارهای ثبت‌نام‌ در حال انجام است و شاید حداقل تا 20 شهریور‌ زمان ببرد که ثبت‌نام‌ها به طور کامل در همه مقاطع تحصیلی به اتمام برسد.»

ثبت‌نام 13.5 میلیون دانش‌آموز قطعی شده است

اما در تازه‌ترین اظهارنظر، محمدعلی علی‌نژاد، مشاورِ رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تاکنون ثبت‌نام حدود 13.5 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور به‌صورت قطعی انجام شده است.»

وی در خصوص عدم ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان بیان کرد: «برخی از دانش‌آموزان ممکن است نیاز به شرکت در امتحانات شهریورماه داشته باشند تا نتایج آن مشخص شود و سپس ثبت‌نام کنند.»

علی‌نژاد با بیان اینکه این نوع ثبت‌نام مربوط به تمام مدارس اعم از دولتی و غیرانتفاعی است، تصریح کرد: «‌ثبت‌نام به‌صورت یکپارچه بوده و تاکنون ثبت‌نام 13.5 میلیون دانش‌آموز در کشور در مقاطع مختلف تحصیلی قطعی شده است.»

مشاورِ رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) وزارت آموزش و پرورش افزود: «پیش‌بینی بر اساس آمار جمعیتی این است که ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1403-1402 تا اول مهرماه انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار