مدیر آموزش و پرورش شهر جوادآباد:

حاصل تکیه بر سند تحول بنیادین، تربیت‌یافتگانی همچون شهید رجایی و باهنر است

جوادآباد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهر جوادآباد، هفته دولت را یادآور تلاش‌های مسئولان متعهد و صاحب‌منصبانی همچون شهیدان رجائی و باهنر دانست و ماحصل تربیت بر اساس شاخص‌های سند تحول بنیادین را ظهور تربیت‌یافتگانی همچون شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حاصل تکیه بر سند تحول بنیادین، تربیت‌یافتگانی همچون شهید رجایی و باهنر است

عابده‌ مرادی، مدیر آموزش و پرورش شهر جوادآباد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، شهیدان محمدعلی رجایی، رئیس جمهور محبوب و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد باهنر نخست وزیر کشور در پی انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهید رجایی و باهنر، به همراه بازماندگان هیئت مؤتلفه و جمعی از تجار متدین، مؤسسه خیریه رفاه و تعاون را بنیان نهادند. این مؤسسه، در ظاهر برای رفع محرومیت از فقیران و مستمندان جامعه می‌کوشید، ولی در حقیقت در کنار انجام دادن امور فرهنگی و تربیت نسل جوان، به خانواده‌های زندانیان سیاسی که دچار تنگناهای مالی بودند، رسیدگی می‌کرد.»

مرادی ادامه داد: «با شنیدن خبر شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مردم به خیابان‌ها ریختند و ایران به سوگ رئیس جمهور و نخست وزیر خود نشست. با طلوع آفتاب روز نهم شهریورماه سال ۱۳۶۰، مردم در مقابل مجلس تجمع کرده و با سردادن شعار «رجایی، رجایی راهت ادامه دارد»، پیکر شهید رجایی و باهنر را تا بهشت زهرا مشایعت کردند. در مورد شخصیت والای شهیدان رجایی و باهنر همین بس که بعد از گذشت سالیان سال وقتی حرف از دولت‌مردان انقلابی می‌شود، اسم این دو فرد کوشا می‌درخشد و در یاد ما همواره جاری است.»

مدیر آموزش و پرورش شهر جوادآباد در ادامه اذعان کرد: «در راستای گرامیداشت خاطره این مسئولان اثرگذار‌، هفته اول شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. اما هفته دولت، فرصتی است تا اندکی تامل کنیم و به آنچه درگذر شتابزده زمان پنهان مانده نظر افکنیم. باید رنج و تلاش مسئولان متعهد کشور را ارج نهیم، خدمت‌های نادیدنی دولتمردان خدمتگزار و صاحب منصبان دردآشنا را سپاس و به تلاشگران و زحمتکشان نظام جمهوری اسلامی خداقوت گوییم.»

وی ضمن تاکید بر تلاش در راستای تربیت نسلی افتخارآفرین همچون شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: «خدا را شاکریم که بواسطه ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، زمینه تربیت نسل انقلابی فراهم شده است؛ اگر ما برای داشتن مدرسه صالح، دانش‌آموز صالح و مدیر صالح بر شاخص‌هایی که در سند تحول عنوان شده است تکیه کنیم، ثمره آن، تربیت‌یافتگانی همچون شهیدان رجایی و باهنر خواهد شد؛ دانشمندانی ساده‌زیست، با تقوا، متعهد و متخصص، دلسوز و انقلابی که تمام قد پای اسلام ایستادند.»

وی افزود: «تداوم تربیت بر اساس شاخص‌های مطلوب موردنظر، به رشد و پرورش دانش‌آموزانی که آزادی‌خواه، وطن‌دوست، دیندار و ولایت‌مدار هستند و تلاش می‌کنند صلح‌طلب و نیک‌اندیش باشند، منجر می‌شود. نسلی که مومن، کارآفرین، متفکر و باهویت و اصیل خواهند بود؛ اگر شاخص‌ها در مدارس ما بسترسازی شوند و زمینه بروز و ظهور چنین افرادی فراهم شود، آینده همه مسئولین ما مانند شهید رجایی و باهنر خواهند شد.»

مرادی در آخر اظهار کرد: «ما برآنیم تا دانش‌آموزانی تربیت کنیم که دارای ظرفیت پذیرش تفاوت‌های فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ‌گویی به نیازها، علایق و رغبت خود در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی باشند؛ افرادی نقش‌آفرین که بطور آگاهانه، عقلانی، مسئولانه و اختیاری، فرآیند زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را برمی‌گزینند و براساس نظام معیار‌اسلامی، یادگیرنده، کمال‌جو و خواستار تعالی مستمر فرصت‌های تربیتی هستند تا با تکیه بر توان داخلی بهترین‌ها را رقم بزنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: شمیم تاجیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار