معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مشهد:

زائران از نظر تعداد و ماندگاری در شهر مشهد کاهش یافته‌اند

مشهد(پانا)- معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مشهد گفت رویدادها و آماری که در سال‌های اخیر گرفته شده نشان می‌دهد که زائران از نظر تعداد و ماندگاری در شهر مشهد کاهش یافته‌اند و حتی در حرم امام رضا هم این استقبال و ماندگاری کم‌رنگ شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
زائران از نظر تعداد و ماندگاری در شهر مشهد کاهش یافته‌اند

محسن میرمحمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مشهد درباره رویکرد جدید شهرداری مشهد در جذب حداکثری زائران بیان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که با وجود بارگاه مطهر حضرت رضا(ع)، تبدیل به یک قطب گردشگری زیارتی شاخص نسبت به سایر کلان شهرهای کشور ایران شده است.

وی افزود: در شهر مشهد همواره زائران بسیاری از حرم امام رضا (ع) بازدید و زیارت می‌کنند، اما رویدادها و آماری که در سال‌های اخیر گرفته شده است نشان می‌دهد که زائران از نظر تعداد و ماندگاری در شهر مشهد کاهش یافته‌اند و حتی در حرم امام رضا هم این استقبال و ماندگاری کم‌رنگ شده و این بیانگر این است که مقصد گردشگری و زیارتی مردم تغییر کرده است و آنها از شهرهایی با امکانات تفریحی گسترده استقبال بیشتری انجام می‌دهند.

وی گفت: شهرداری از این پتانسیل شهر مشهد استفاده می‌کند و می‌خواهد رونق گردشگری مذهبی این شهر را احیا کند ‌. با افزایش تعداد زائران در این شهر رونق اقتصادی نیز افزایش می‌یابد. وقتی رونق اقتصادی اتفاق بیافتد، درآمد کسبه به صورت مضاعف افزایش می‌یابد و این درآمد صرف ایجاد زیر ساخت‌های شهر و مکان های تفریحی گردشگری بیشتری می‌شود.

میرمحمدی بیان کرد: ترمیم زیر ساخت‌های شهر مشهد و معرفی آنان به زائرین و مردم در سطح شهر باعث این می‌شود که زائران و گردشگران مدت بیشتری در این شهر اسکان داشته باشند که این اسکان درآمدهایی را برای شهر به ارمغان می‌آورند.(هزینه های هتل، اقامت، حمل و نقل و دیگر هزینه ها، مزایای آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم شهر می‌رسد.

میرمحمدی در پایان گفت: شهرداری به این مبحث درآمد فکر کرده است و می‌خواهد از این طریق جایگاه شهر مشهد را هم از نظر گردشگری زیارتی بالا ببرد و ارتقا دهد و هم کسب درآمد کند که کمتر بودجه مورد نیاز شهر را از طریق پایان کار و پروانه از مردم دریافت کند.

دانش آموز خبرنگار: کیانا میرمحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار