رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:

رونمایی از نشان بهشت؛ تهران یک دولت شهر است

تهران (پانا) - با حضور میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، علیرضا فخاری استاندار تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مدیران شهری، از کارمندان برتر شهرداری تهران تقدیر شد و از نشان بهشت، جایزه تحول و تعالی و شناسنامه شغلی کارکنان ثابت شهرداری تهران رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از نشان بهشت؛ تهران یک دولت شهر است

مهدی چمران در آیین گرامیداشت روز کارمند و بیست و دومین جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه بایستی مباحث مربوط به کارمندان را پیاده‌سازی کرد، اظهار کرد: در بخش نیروی انسانی شهرداری توان ایده‌سازی خوبی را می بینیم اما باید پیاده‌سازی شود و زمانی به نتیجه می‌رسد و محک زده می‌شود که یک نیرو برای ارائه خدمت با شهروند روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آزمایش هر روزه ارتباطات شهرداری و شورا با مردم موفق عمل کنیم، یادآور شد: ما در طرح جامع شهری روی محله‌محوری و مسجدمحوری کار کردیم اما متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی نتوانستیم موضوع را به خوبی پیاده کنیم و به گونه‌ای دیگر امروز خود را در شهر نشان می‌دهد اما امیدواریم راهبردهای این حوزه با کمک دولت عملیاتی شود.

چمران تاکید کرد: شهرداری تهران نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر نیرو دارد و تعداد نیروهای این مجموعه بیش از یک وزارت‌خانه است و کارکنان آن در خدمت تمام شهروندان هستند.

علیرضا زاکانی هم در این مراسم با بیان اینکه به خود می‌بالیم که در خانواده بزرگ شهرداری در خدمت مردم خوب کلانشهر تهران هستیم، اظهار کرد: در مورد نکاتی که معاون رئیس جمهور مبنی بر همکاری مشترک با شهرداری اعلام کرد آمادگی کامل داریم.

وی ضمن تقدیر از خانواده کارکنان شهرداری، یادآور شد: ما چهار تحول را در شهرداری دنبال می‌کنیم که تحول اول ناظر بر مجموعه مدیریت شهری و اراده شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن، ارتقاء مجموعه شهرداری از نهاد خدمتگزار به نهاد اجتماعی است.

شهردار تهران با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: همبستگی و ارتقاء سطح خدمتگزاری ما اهمیت ویژه و بسزایی دارد و این خدمتگزاری همکاران و همراهانی خواهد داشت؛ چراکه در یک چهار ضلعی بین شهر، شهروندان، خدمتگزاران و مدیریت شهری قرار داریم و این مربع بناست اتفاق بزرگی را رقم بزند.

وی افزود: پس از تحول درون‌زا، تحول فناورانه دومین رویکرد ما در ارتقاء خدمتگزاری و ارائه الگوی شهر هوشمند است. ما یک شهر هوشمند را برای همیاری بین خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان دنبال می کنیم. در بخش سوم به کالبد، هویت شهر، ایجاد ایمنی و آسایش و آرامش شهر توجه داریم که اثرات منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت‌.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در حوزه نرم نیز زمینه اعتماد مردم را فراهم کنیم، گفت: در خانواده بزرگ مدیریت شهری امروز با تلاش و کوشش شورای ششم و همکاران ما در شهرداری گام‌های استواری برای تحقق اهداف والای انقلاب و سربلندی و پیشرفت و خلق افتخار برداشته می‌شود.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که موفقیت و افتخارات نیروهای انسانی شهرداری روزبه‌روز افزایش یابد.

میثم لطیفی هم در آیین گرامیداشت روز کارمند و بیست و دومین جشنواره شهید رجایی ضمن گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر و ۱۱ هزار شهید دولت، اظهار کرد: شهادت می دهم آقای زاکانی در دولت پیگیر حق و حقوق تمام شهرداری ها و شهرداری تهران است و انقلابی در جلسات دولت از این حقوق دفاع می کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تهران یک شهر و کلانشهر نیست بلکه یک دولت شهر است، یادآور شد: این دولت شهر حاکمان متعددی دارد و از این جهت کار را در تهران برای مدیران شهری با مشکلاتی مواجه می کند.

وی افزود: گاهی این تلقی وجود دارد که تمام امور در دست دولت قرار دارد در حالی که بلدیه و نظمیه و دولت سه مسیر متفاوت را دنبال می کنند. شهرداری یک مجموعه غیردولتی محسوب می شود اما از نظر مردم اینگونه نیست و وقتی به یک واحد شهری مراجعه می کنند، این تلقی را دارند که به دولت مراجعه کرده اند؛ لذا هر همکاری بین دولت و شهرداری قطعا برای مردم سودآور خواهد بود. همانطور که اگر کوتاهی در این هم افزایی صورت بگیرد، مردم ضرر خواهند کرد.

لطیفی با بیان اینکه شهردار از طرح ما مبنی بر شناورسازی ساعت ادارات استقبال کرد و گزارشی در خصوص کاهش ترافیک به دنبال اجرای طرح ارائه داد، تصریح کرد: شهردار تهران در موضوع کاهش برق نیز اعلام کرد که به دولت کمک می کند و این هزینه را شهرداری پرداخت و کمک کرد تا مشکل برق رفع شود و در این زمینه از شهردار تهران تقدیر می کنیم.

وی افزود: شهردار تهران مردانه در مسیر آسیب های اجتماعی و مشکلات شهر تهران که انسان را دل نگران می کند، ورود کرد و دولت هم به ایشان اعتماد کرد و فرماندهی مدیریت آسیب های اجتماعی را به صورت متمرکز به شهردار تهران تفویض کرد. امیدواریم اتفاقات خوبی در شهر تهران بیفتد و پایتخت انسان مندتر و عاطفه مندتری باشد.

لطیفی با بیان اینکه سرپنجه های دولت به معنای عام نیروهای انسانی هستند، گفت: مراجعه مردم به دستگاه عظیم شهرداری گاهی بیش از دستگاه های اجرایی دولت است و قطعا یکی از ابزار رضایت آفرینی برای مردم، نیروهای انسانی شهرداری تهران هستند. این موضوع می تواند در تصویرسازی و ادراک مردم از دولت و حاکمیت مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است حرکت کنیم باید اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد، یادآور شد: محله محوری و مسجدمحوری دو موضوع مهم هستند که می توانیم در شهرداری تهران با جدیت دنبال کنیم؛ چراکه برخورداری از یک محله منسجم انسانی و از آموزه های اسلامی با محوریت مسجد اتفاق می افتد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ما در دولت مردمی که یکی از شعارهای اصلی آن مردمی سازی است و شهرداری یکی از نمادهای عالی مردمی سازی است، می توانیم این موضوع را به عنوان یک عنصر در طراحی و بازآفرینی شهری مدنظر داشته باشیم تا فرهنگ و اهالی محله پررنگ باشند. امیدواریم این اقدام در شهرداری با فرماندهی آقای زاکانی محقق شود.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در حوزه بهره وری به شهرداری کمک کنیم. بهره وری در کشور در دهه ۹۰ تقریباً زیر صفر بوده و آنچه نهاده ایم و ستانده ایم نسبت معکوس داشته که منجر به نارضایتی و افزایش هزینه ها و تورم می شود. لذا تقاضا می کنم که این موضوع در مدیریت شهری با جدیت دنبال شود.

لطیفی با تأکید بر اینکه ما می توانیم در هفت حوزه کارهای مشترک انجام دهیم، اظهار کرد: اصلاح فرآیندهای شهری، ارتقاء بهره وری و مردمی سازی از این کارها به شمار می رود. اگر بتوانیم فرآیندها را در شهرداری اصلاح کنیم قابل تعمیم به سایر دستگاه ها خواهد بود.

علیرضا فخاری نیز در این مراسم با بیان اینکه بنده مدتی را در خدمت همکاران در شهرداری بودم، اظهار کرد: شهرداری تهران در خط مقدم خدمت به مردم است و آثار وضعی حضور عوامل شهرداری را در تمام نقاط می بینیم که تابع زمان هم نیست و در طول ۲۴ ساعت مشهود و قابل قضاوت مردم است.

وی افزود: این کار با تمام سختی عشق آفرین است چرا که برای مردم انجام می‌شود؛ نیروهای شهرداری باید بدانند که نعمت بزرگی که در سرپنجه فکر، عمل و تدبیر وجود دارد، بالاترین جایگاه است.

استاندار تهران با بیان اینکه اگر کسی به لحاظ عقل، فهم و اخلاق درست در مسیر خدمت قرار می‌گیرد انتخاب خداوند است، یادآور شد: اگر در چنین مقامی قرار گرفتید باید به خود ببالید و اگر مهارت لازم و هوش هیجانی را در تعامل با مردم دارید، باید به خو د افتخار کنید.

وی ادامه داد: بدون داشتن مهارت خدمت‌رسانی به مردم امکان پذیر نیست؛ در تعاملات فردی و سازمانی این خدمت‌رسانی شکل می‌گیرد و استفاده از هوش برای خلق یک اتفاق جدید نیز در این زمینه اهمیت دارد.

فخاری با تاکید بر اینکه اخلاص، دین مداری، تقوای فردی و توجه به مردم از جمله ویژگی‌هایی بود که شهید رجایی را در اذهان ماندگار کرد، گفت: خدمت‌گزاری ویژگی بارز شهید رجایی بود؛ هرچند دوره دولت ایشان بسیار کوتاه بود.

مجید باقری هم در این مراسم با بیان اینکه گرامیداشت جشنواره شهید رجایی با سه اقدام همراه برگزار می شود، اظهار کرد: سازمان های بزرگ و پیچیده معمولاً دچار یک آفت حساس می شوند که ناشی از حافظه سازمانی و چسبندگی ذهنی کارکنان گذشته است؛ آن هم آفت روزمرگی است. برای برون رفت از این روزمرگی در سازمان های پیشرو و بزرگ و اثربخشی این سازمان ها، درنظر گرفتن رویکردهای تحولی اس. به همین دلیل شهردار تهران رویکردهای چهارگانه تحولی را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه تحول درون زا، نرم افزاری، سخت افزاری و هوشمند چهار تحول شهرداری است، یادآور شد: ارزیابی نیروهای انسانی در شهرداری تهران بر اساس این چهار رویکرد صورت می گیرد. در همین راستا کارنامه های عملکرد صادر شده و نظام جبران خدمت با این شاخص ها انجام خواهد شد.

باقری تأکید کرد: قرار است امروز از جایزه ای تحت عنوان جایزه تحول و تعالی تهران رونمایی شود که مبتنی بر مدل خوداظهاری با منطقی کاملا بومی سازی شده طراحی شده و ارزیابان آن در داخل شهرداری آموزش می بینند و پاییز امسال مسابقه سراسری این جایزه آغاز می شود.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه انتظار ما این است که این جایزه به عنوان یکی از نمادهای پیش برنده به سمت تعالی مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ۴۴ سازمان و شرکت با نیروها و ارکان مختلف می توانند از این مدل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد در شهرداری تهران با همسوسازی اهداف فردی و سازمانی دنبال می شود، گفت: به هر میزانی که سازمان به سمت خدمت رسانی می رود باید مزیت های خوبی برای کارکنان ایجاد شود و نظام جبران خدمت با مؤلفه های گسترده باید با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی ساماندهی شود.

باقری در ادامه یادآور شد: ما مدل ارزیابی کارکنان برتر را ماهانه دنبال می کنیم و نقطه نظرات کارکنان هم به شهردار تهران اعلام می شود. ما برای ارزیابی ماهانه موارد تشویقی در نظر گرفته ایم اما به نظر می رسد جای نشان افتخار در شهرداری تهران خالی است و می تواند از سوی شهردار به کارکنانی با ویژگی های خاص اعطا شود. در این راستا نشان افتخار طراحی شده و آیین نامه داخلی دارد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه برترین همکاران شهرداری تهران نشان «بهشت» را دریافت خواهند کرد، گفت: از این پس برای مناسبت هایی که شهردار تهران تشخیص دهد نشان بهشت به کارکنان تقدیم خواهد شد که این نشان امروز رونمایی می شود. با توجه به اینکه آیین نامه شب گذشته تصویب شده پس از دقت نظر اعطا می شود.

وی افزود: نشان فصلی و شناسنامه شغلی تمام کارکنان نیز صادر و این نشان ها در مراسمی با حضور پنج هزار نیروی شهرداری اعطا خواهد شد.

باقری با بیان اینکه ثمرات بسته خرسند ساز امروز خود را نشان داده است، تصریح کرد: بسته خرسندساز ۲ با محوریت تسهیل در مسکن دار شدن خانواده شهرداری پس از ایام اربعین رونمایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: بستر نشان و جایزه برای تحقق نیاز کارکنان به دیده، شنیده و فهمیده شدن پیش بینی شده است.

در این آیین از کارمندان نمونه و مدیران برتر شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، سید احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری، علیرضا محمدی آشتیانی مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران، هادی نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم، محمد علی الفت‌پور مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، امیر شهرابی مدیرکل دفتر بودجه شهرداری تهران، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمدرضا درخشان مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و سید محمود فاطمی عقدا دبیر کمیسیون ماده پنج به عنوان مدیران نمونه شهرداری در سال ۱۴۰۲ انتخاب و تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار