دیدار با نویسنده افغان در برنامه تولد یک پروانه

تهران (پانا) - کتابخانه هفت چنار در برنامه تولد یک پروانه، دیدار با نویسنده کتاب کودک و نوجوان، سید مرتضی حسینی شاهترابی را روز سه شنبه 7 شهریورماه ساعت 11برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با نویسنده افغان در برنامه تولد یک پروانه

دیدار نزدیک با پدید آورندگان آثار اعم از نویسندگان و شاعران و مترجمان و تصویگران کودک و نوجوان از جمله مواردی است که سبب افرایش گرایش کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی می شود. بدین منظور کتابخانه هفت چنار روز سه شنبه 7 شهریورماه ساعت 11 با هدف آشنایی نزدیک کودکان و نوجوانان با نویسندگان گروه سنی خود میزبان سید مرتضی حسینی شاهترابی است.

گفتنی است در این برنامه ضمن دیدار و گفتگو با این نویسنده، اجرای بازی های سنتی افغانستان و داستان خوانی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

سید مرتضی حسینی شاهترابی متولد 1356 اهل افغانستان است. او در مقطع دکترای تاریخ تمدن اسلامی مشغول به تحصیل است. وی از اساتید و منتقدین مطرح ادبیات داستانی در ایران و در زمینه فیلم و سینما نیز صاحب نظر است. در کارنامه کاری این نویسنده، معاونت آموزش کانون ادبی کلمه (افغانستان)، داوری جشنواره های داستانی از جمله چهارمین کنگره واژه های تشنه، نخستین جشنواره داستانی کلمه، دبیر علمی نخستین جشنواره داستان کلمه، دبیر علمی نخستین جشنواره ادبی شهرزاد و سیمرغ دیده می شود.

شاهترابی نوشتن داستان را از سال 1390 و از کارگاه داستان نویسی حسن ورجانی شروع کرده است. با محافل و گروه های ادبی ایران آشناست و داستان ایران و افغانستان را با جدیت دنبال می کند.

داستان نویسی مقدماتی، مجموعه نمایشنامه های شورآباد و قندآباد از کتاب های منتشر شده اوست و کتاب بهترین داستان های کوتاه زنان افغانستان در ایران را در دست انتشار دارد.

کتاب پرواز قاصدک مهاجر از جمله آثار او برای گروه سنی کودک و نوجوان است و همچنین سردبیری مجله کاغذپران ویژه این گروه سنی را نیز به عهده دارد.

کودکان و نوجوانان جهت شرکت رایگان در این برنامه می توانند به نشانی میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان حسام الدین، کوچه شهید محقق، بوستان ناظمی مراجعه و یا با شماره 55787700 تماس حاصل کنند.

خبرنگار دانش آموز: آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار