جدیدترین اصلاحات دفترچه کنکور؛ رشته مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور بازگشت

تهران (پانا) - جدیدترین اصلاحات دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد و رشته «مجسمه‌سازی» که پیشتر از دفترچه کنکور حذف شده بود، در اصلاحیه جدید به لیست رشته‌های گروه هنر اضافه شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین اصلاحات دفترچه کنکور؛ رشته مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور بازگشت

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز یکشنبه ۲۹ مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد اما پس از انتشار این دفترچه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه‌سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند.

حذف این دو رشته موجب اعتراض داوطلبان تحصیل در این رشته و دانشگاه هنر را در پی داشت که در پی این اعتراض سیدسعید سید احمدی زاویه، معاون آموزشی دانشگاه هنر به رسانه‌ها گفته بود: حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان اشتباه بود و این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است که به‌زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

اصلاحات و جداول رشته‌محل‌های جدید (سری اول) دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ هفته گذشته منتشر شد و رشته سینما در اصلاحات جدید به رشته‌های گروه هنر افزوده شد.

همچنین اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال 1402 منتشر شده است و رشته مجسمه‌سازی نیز که پیشتر از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور حذف شده بود به سایر رشته‌های گروه هنر اضافه شد.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1402 می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۲/۶/۴) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند و یا مایل به ویرایش کدرشته‌های انتخابی خود هستند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۴۰۲/۶/۶ نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش آن اقدام کنند. لذا داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای مذکور و مندرجات اطلاعیه اصلاحات سری اول و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا روز ۱۴۰۲/۶/۶، نسبت به مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال 1402 نیز می‌توانند با توجه به اصلاحات مندرج در همین اطلاعیه برای دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی، تا پایان روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۶/۹ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته یا مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اصلاحات و جداول رشته محل‌های جدید (سری دوم) دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال 1402 از اینجا قابل مشاهده است.

گفتنی است، انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود و به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار