همزمان با هفته دولت؛

73 پروژه طرح هادی و آسفالت معابر روستایی در آذربایجان ‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

ارومیه (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از بهره برداری 73 پروژه اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی با اعتبار 860 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
73 پروژه طرح هادی و آسفالت معابر روستایی در آذربایجان ‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

جعفر برزگر در تور خبری بازدید خبرنگاران از مناطق زلزله‌زده خوی و وضعیت ساخت منازل مسکونی آسیب دیده، اظهار کرد: در جریان 3 زلزله سال گذشته در شهرستان خوی، در مجموع منازل مسکونی در 139 روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند که بازسازی و بهسازی این منازل در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی افزود: امروز و به مناسبت هفته دولت، یک هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی در این مناطق تحویل صاحبان داده می‌شود و برای پایان سایر واحدهای مسکونی نیز با تمام توان در راه خدمت به مردم حضور داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: برای انجام اقدامات مربوط به بازسازی و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده در زلزله خوی، 163 دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه فعال بودند که در طول 2 هفته تا 40 روز تمام اقدامات را انجام داده و مرحله ساخت منازل آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز یک هزار واحد مسکونی در این مناطق تحویل مردم داد می‌شود و اقدامات مربوط به 2 هزار و 200 واحد باقیمانده نیز با سرعت در حال انجام است.

برزگر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در حوزه روستایی و دیگر موضوعات مربوط به این نهاد، گفت: در سال 1400 شاخص اجرای طرح هادی در آذربایجان‌غربی حدود 30 درصد بود که امروز این رقم به بیش از 45 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: 2 هزار و 160 روستای بالای 20 خانوار داریم که از این تعداد 618 روستا دارای طرح هادی و آسفالت معابر شاخص هستند. همچنین در 154 روستا اقدامات مربوط به اجرای آسفالت انجام شده که سطح این آسفالت حدود 700 هزار مترمربع بوده و با اعتبار بالغ بر 137 هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: تمام روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب هستند. 832 روستا که افق 10 ساله طرح هادی تمام شده بود، 472 روستا بازنگری شده بود و تا پایان 1403 تمامی بازنگری‌های طرح هادی به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: در انتهای سال 1400، حدود 372 روستا طرح هادی تمام شده بود که امروز به 472 روستا افزایش یافته است.

برزگر ابراز داشت: برای بازنگری روستاهایی که افق 10 ساله طرح هادی در آن‌ها تمام شده بود، 43 میلیارد تومان هزینه شده که شامل 472 روستا می‌شود.

وی گفت: از 258 هزار و 445 واحد مسکن‌ روستایی، 97 هزار واحد مقاوم سازی شده و حدود 160 هزار واحد باقی مانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه استان در پهنه خطرپذیری بسیار بالا قرار دارد، تاکید کرد: تسهیلات 200 میلیونی برای روستاییان در راستای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن اعطا می‌شود و از تمامی روستاییان خواهشمندیم برای این امر همراه ما باشند.

وی افزود: در این خصوص تاکنون 12 هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند و محدودیت در زمینه تعداد متقاضیان نداریم.

برزگر بیان کرد: برابر مصوبه هیات دولت هر گونه مشکلی در راستای اعطای تسهیلات نمی‌تواند مانع از پرداخت تسهیلات باشد و بانک‌ها مکلف به پرداخت وام به روستاییان هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، ساخت 13 هزار واحد سالانه و 54 هزار واحد مسکن طی 4 سال از وظایف بنیاد است. شهرهای کمتر از 25 هزار و 25 تا 50 هزار نفر، در مجموع یک هزار و 727 واحد کار طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، عوان کرد: در 4 شهر ماکو، بازرگان، شوط و پلدشت به عنوان کارگزار طرح نهضت ملی مسکن هستیم و در این حوزه وضعیت مطلوبی داریم.

وی، در خصوص پروژه‌های هفته دولت نیز از پایان کار اجرایی 76 پروژه عمرانی در این استان خبر داد و گفت: پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار محور با اعتبار 8 هزار و 230 میلیارد ریال هفته دولت افتتاح می‌شود.

برزگر اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بر اساس رویکرد دولت مردمی، با تلاش شبانه‌روزی در صدد ارائه خدمات عمرانی و خدماتی در مناطق محروم است.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در این آذربایجان‌غربی، افزود: تعداد 76 پروژه‌ در 4 محور اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی، ساخت مسکن ویژه محرومان در شهرستان اشنویه، واحدهای بازسازی شده در شهرستان خوی و ساخت مساکن مقاوم روستایی در دیگر روستاهای سطح استان آماده بهره‌برداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار