بیانیه هیات داوران چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی دختران

تهران (پانا) - بیانیه هیات داوران چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی دختران منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه هیات داوران چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی دختران

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرّحیم

ﻭ ﺁﻧﺎﻥ کﻪ ﺑﻪ کﺘﺎﺏ [ ﺁﺳﻤﺎﻧی ]ﭼﻨﮓ ﻣﻰ‌ ﺯﻧﻨﺪ [ ﻭ ﻋﻤﻠﺎً ﺑﻪ ﺁیﺎﺗﺶ ﭘﺎیبندند ] ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ [ ﺩﺍﺭﺍی ﭘﺎﺩﺍﺷﻨﺪ ] یﻘیﻨﺎً ﻣﺎ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺍﺻﻠﺎحگران ﺭﺍ ﺿﺎیﻊ ﻧﻤﻰ‌کﻨیﻢ .( الأعراف،١٧٠)

دختران آفتاب و آیه‌های مهر، هزاران سلام و درود بر شمایی که گوشت و خونتان با مهر قرآن، عشق اهلبیت علیهم السلام و آرامش نماز در هم آمیخته و معنای واقعی کرامت زن، طراوت زندگی و روایت صحیح آزادی و آزادگی را رقم زده‌اید.

یقینا با وجود شما نوجوانان و جوانان پاک قرآنی و ولایی، هیچ هتک حرمت و اهانتی به ساحت مقدس قرآن کریم و وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان طاهرینش بی‌پاسخ نخواهد ماند و حضور پرشور شما در اینگونه مجامع و مسابقات ملی و اردوهای بزرگ تربیتی، ضربه مهلکی بر پیکره یاوه‌گویان و یاوه‌بافانِ تحت حمایت استکبار جهانی خواهد بود.

هیات داوران این دوره از مسابقات از زحمات شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران کوشا و صدیق استانی و ستادی و حمایت‌های بی‌دریغ مقام عالی وزارت و معاون محترم پرورشی و فرهنگی ایشان که سعی در برگزاری هر چه بهتر و با شکوهتر این دوره از مسابقات داشتند، صمیمانه تشکر نموده و سلامتی و توفیق روزافزون همه عزیزان را از درگاه ایزد منان خواهان است.

گرچه مسابقات امسال دارای تفاوت‌های شاخص و نوآوری‌های قابل تاملی نسبت به دوره‌های قبل بود لیکن هیات داوران، رعایت موارد ذیل را جهت تحقق هر چه بهتر اهداف این مسابقات پیشنهاد می‌نماید:

حضور دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در رشته‌های فهم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز از جمله تصمیمات راهبردی وزارت آموزش و پرورش در ایجاد مشارکت حداکثری و اعتلای فعالیت‌های تربیتی می‌باشد که می‌بایست نسبت به تولید محتوای خاص هر یک از این رشته‌ها و متناسب با سطح درک و فهم دانش‌آموزان اقدام گردد.

ایجاد رشته گفتمان مهدویت که به منظور ایجاد معرفت نسبت به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تربیت دانش‌آموز مهدی‌باور و مهدی‌یاور مد نظر قرار گرفته است، یکی از بزرگترین محاسن مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی است اما محتوای این رشته می‌بایست مورد کارشناسی مجدد قرار گیرد.

طی سالیان گذشته تاکنون نخبگان زیادی به واسطه مسابقات قرآن، عترت و نماز، پرورش یافته‌اند که به منظور تکثیر این نخبگان و ایجاد انگیزه مضاعف جهت مشارکت حداکثری، پیشنهاد می‌گردد برای نفرات برتر هر دوره از مسابقات کشوری سهمیه خاص در کنکور، دانشگاه فرهنگیان، امتیاز عضویت در بنیاد نخبگان، ثبت‌نام در مدارس خاص و ... قرار داده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار