عزیزی در گفت‌و‌گو با پانا:

بریکس قواعد بازی سیاسی اقتصادی جهان را تغییر خواهد داد

با عضویت جمهوری اسلامی در بریکس، پروژه منزوی‌سازی ایران شکست خورد

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت بریکس فرصتی برای رسیدن به توسعه و برخورداری از تعادل اقتصاد جهانی است که قواعد بازی سیاسی اقتصادی جهان را تغییر خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بریکس قواعد بازی سیاسی اقتصادی جهان را تغییر خواهد داد

ابراهیم عزیزی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص عضویت ایران در بریکس، اظهار کرد: «پذیرش ایران در بریکس توسط اعضای اصلی یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.»

وی افزود: «این عضویت چند پیام به همراه دارد؛ اولین پیام، شکست پروژه منزوی‌سازی ایران است. سال‌هاست که آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال منزوی‌سازی ایران هستند که این پذیرش به معنای شکست این پروژه آمریکاست. دومین پیام، فرو‌پاشی اقتصاد تک قطبی است. اروپایی‌ها و غربی‌ها روی اقتصاد تک قطبی کار می‌‌کنند و یک جانبه‌گرایی را مبنای عمل قرار ‌داده‌اند؛ پیوستن ایران به بریکس به معنای شکست پروژه اقتصاد تک‌قطبی یک جانبه‌گرایی با محوریت آمریکایی‌هاست؛ چون امروز اساسا با پیوستن ایران و تقویت بریکس ما شاهد خارج کردن اقتصاد دنیا از چنگال آمریکا و هم‌‌پیمانش هستیم.»

وی با بیان اینکه بریکس یک اتحادیه و پیمان فراقاره‌ای است، گفت: «آمریکایی‌ها همواره با سیطره بر سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول مانع ظهور و بروز قدرت‌های نوظهور بودند و این اقدام بریکس، به نوعی موجب شکست غربی‌هاست.»

عزیزی اضافه کرد: «دلارزدایی یکی از اهداف بریکس است و جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های پیشگام در این نظریه بوده است.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: «ایران با برخورداری از ذخایر بی‌نظیر نفت، گاز و معادن و موقعیت استراتژیک می‌تواند نقش مهمی در بریکس داشته باشد. بنابراین پذیرش عضویت هم برای ایران مهم است و هم برای بریکس مو‌قعیت خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.»

وی خاطرنشان کرد: «بریکس، صدای بازارهای نوظهور است. فرصتی برای رسیدن به توسعه و برخورداری از تعادل اقتصاد جهانی است که قواعد بازی سیاسی اقتصادی جهان را تغییر خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار