سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی استان خراسان‌رضوی:

پنج برنامه محوری در معاونت پرورشی خراسان‌رضوی باید اجرا شود

مشهد (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد در سال تحصیلی آینده پنج برنامه محوری را مدیران مدارس خراسان‌رضوی باید اجرا کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پنج برنامه محوری در معاونت پرورشی خراسان‌رضوی باید اجرا شود

علی مهدوی خواه در حاشیه اولین گردهمایی موسسین و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی به پانا گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی خراسان رضوی پنج برنامه محوری را در سال تحصیلی آینده از تمام مدارس خراسان رضوی می‌خواهد.اولین خواسته ما از مدارس این است که برای تمام دانش آموزان حق پرسش و پاسخ و گفتگو را در مدرسه فراهم کنند که می‌تواند در قالب پرسش دینی، مشاوره فردی و کرسی آزاداندیشی برگزار شود.

او افزود: دومین خواسته این است که تمام مدارس در سال تحصیلی، دو اردو برای دانش آموزان برگزار کنند که این اردو می‌تواند در قالب اردوهای تشکیلاتی معرفتی، تفریحی یا جهادی باشد.سومین خواسته معاونت پرورشی و فرهنگی از مدارس این است که به هر دانش آموز در مدرسه هویت بدهد و هویت بخشی می‌تواند از راه های مختلف اجرا شود که یکی از بهترین انواع هویت بخشی عضویت در تشکل هاست که یک هویت مشخص و مدون است. مانند تشکلات انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی و بسیج که کارساز هم هستند.

مهدوی خواه ادامه داد: چهارمین درخواست ما از مدارس در رابطه با شناسایی استعداد دانش آموزان است. مدارس ما باید استعداد دانش آموزان را شناسایی کنند و به یک رشته مسابقاتی آنها را متصل کنند تا بستر رشد بیشتری برای دانش آموزان فراهم شود. پنجمین و آخرین درخواست ما که از نظر اهمیت اول است این است که بستر برپایی نماز جماعت در همه مدارس فراهم شود که این حق مسلم دانش آموزان است که در مدرسه زنگ نماز داشته باشند که این هم بر عهده مدیر مدرسه است.

وی همچنین در پایان افزود: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که برنامه های محوری را معاونت پرورشی و فرهنگی ابلاغ می کند و به نوعی بیان کننده است مدیران مدارس باید نسبت به اجرای این برنامه ها متعهد باشند و در اجرای این برنامه ها اهتمام بورزند.

دانش آموزان خبرنگار: احدغایتی، سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار