رئیس دانشگاه نیشابور:

تاسیس رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی برای اولین بار در کشور

تکمیل پروژه‌های دانشگاه نیشابور نیاز به کمک خیرین دارد

نیشابور (پانا) - رئیس دانشگاه دولتی نیشابور در جمع خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت هفته دولت، تاریخ ماندگار نیشابور را به دلیل وجود عارفان بزرگی مانند فضل ابن شاذان دانست و گفت برای اولین بار در کشور رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی تاسیس شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس  رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی برای اولین بار در کشور

محمدحسین رحماندوست، تاریخچه تاسیس دانشگاه نیشابور را از هزار سال قبل در زمان نظامیه نیشابور دانست و گفت: بنده از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ مدیریت مجموعه دانشگاه نیشابور را برعهده گرفتم و در طول این مدت، فعالیت ها و توفیقات بی شماری را به دنبال داشتیم که استقلال هیات امناء دانشگاه نیشابور، انتخاب به عنوان دبیر هیات امنا دانشگاه پنج شهر بزرگ استان، ارتقاء اساتید و تبدیل وضعیت اساتید، افزایش هشت دانشیار به دانشگاه نیشابور، قرارداد طرح تحول آموزش با وزارت علوم به عنوان اولین دانشگاه در سطح کشور، تعریف و ایجاد رشته مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی در دوره کارشناسی ارشد به عنوان تنها دانشگاه کشور از اهم این توفیقات به شمار می رود.

وی به مبحث کار تیمی و خرد جمعی پرداخت و افزود: سیاست های دانشگاه نیشابور تابع سیاست های وزارت، دولت سیزدهم و منویات مقام معظم رهبری است و در این راستا رشته های گوهرشناسی کاربردی و کانی های صنعتی را به دلیل وجود بزرگترین معدن فیروزه جهان در نیشابور، رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات، رشته مهندسی شیمی گرایش داروسازی به عنوان سومین دانشگاه کشور، رشته صنایع دستی به دلیل قدمت این شهرستان در این زمینه، ایجاد دانشکده فن آوری های نوین بین دانشگاهی به عنوان دومین دانشگاه کشور را راه اندازی کردیم.

رحماندوست خاطرنشان کرد: این توفیقات نتیجه همدلی و همکاری گروه ۲۰ نفره در طرح تحول است و بنده به عنوان مسئول پیگیری طرح های ارائه شده بودم.

همچنین در نظر داریم برنامه راهبردی عملیاتی دانشگاه نیشابور که تاکنون در هیات امناء مصوب نشده است به زودی به عنوان سند چشم انداز در افق دور دست همسو با سیاست ها و اهداف تبیین شده به تصویب برسانیم.

رییس دانشگاه نیشابور در بخش پروژه های عمرانی اضافه کرد: پیش بینی می شود بخشی از دانشکده علوم پایه تا بهمن ماه به بهره برداری برسد که ۱۱میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده است.

همچنین طرح شاخص یادمان شهید به عنوان یکی از طرح های برگزیده کشوری، ساختمان سالن ورزشی، ساخت کتابخانه مرکزی، آشپزخانه، مرکز مشاوره و ساخت مسجد از جمله پروژه های نیمه تمامی است که برای تکمیل آن نیاز به ورود خیرین و تامین اعتبار از طرف دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار