توسط مدیر امور منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفت
جزئیات فرآیند نقل و انتقالات معلمان اعلام شد
اصفهان (پانا) - مدیر امور منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان جزئیات فرآیندنقل وانتقالات معلمین و همچنین فرایند مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تشریح کرد.
مهران اسدی، مدیر امور منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقل و انتقالات معلمان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «همه ساله سامانه ای برای این کار برنامه ریزی شده که متقاضیان نقل و انتقالات درخواست های خود را در این سامانه ثبت میکنند و در مرحله بعد این درخواستها توسط مناطق بررسی و تأیید می شود.»
وی ادامه داد: «یک قسمت تحت عنوان نیاز و مازاد در اختیار مناطق قرار می گیرد که مناطق در رشته های مختلف نیاز و مازاد خود را در آن ثبت میکنند.»
اسدی افزود: «معلمان بر اساس امتیازاتی که در این سامانه دارند به ترتیب قرار می گیرند و بالاترین امتیازها در صورتی که منطقه به آنها نیاز نداشته باشد و منطقه مقصد نیاز داشته باشد، انتقال پیدا می کنند.»
وی با بیان اینکه یک نوع انتقال وجود دارد که مخصوص استان اصفهان است، گفت: «انتقال چرخه ای، نوعی انتقال است که مخصوص استان اصفهان است و این انتقال یعنی بدون اینکه منطقه مازاد اعلام کند، در یک رشته به واسطه اینکه چند نفر در چند منطقه متقاضی انتقال هستند، سامانه به صورت هوشمند امتیازهای بالا را با هم مقایسه می کند.»
اسدی ادامه داد: «در این قضیه کسانی که امکان جا به جایی داشته باشند با یکدیگر جابه جا میشوند و به صورت چرخه ای ممکن است ۵ یا ۶ نفر با یکدیگر جابجا شوند و هیچ نیاز و مازادی در مناطق تغییر نمی کند، اما این افراد به منطقه مورد نظر خود منتقل می شوند که این امکان را فقط استان اصفهان در سامانه داخلی خود ایجاد کرده است.»
وی تاکید کرد: «برای ایجاد بیشترین رضایت مندی در معلمان اگر با توجه به نیازی که مناطق دارند منطقه ای بتواند آن نیاز را به نحوی تامین کند در آن رشته میتواند یک بحث آستانه خروج تعریف کند و آستانه خروج یعنی که با خروج یک نیرو در آن رشته جنسیت در منطقه مشکل خاصی ایجاد نمیکند.»
اسدی ادامه داد: «این موضوع هم به بحث انتقالی همکاران کمک میکند و هم در شرایط امتیازات همه موارد از قبیل ایثارگری، سابقه، تعداد فرزند، عائله مندی و موارد مختلفی که میتواند امتیاز داشته باشد در نظر گرفته شود.»
وی با بیان اینکه امسال نقل و انتقال مرحله اول استان اصفهان انجام و نتایج آن اعلام شده است، گفت: «تعدادی از مناطق با توجه به نتایج اعلامی،در حال اصلاح نیاز مازاد خود هستند که با توجه به اصلاحیه نیاز و مازاد، احتمال اینکه تعدادی از همکاران دیگر هم انتقالی خود را انجام دهند وجود دارد.»
اسدی اضافه کرد: «تعداد ۳۰۵۷ نفر در سهمیه آموزگاری استان اصفهان شرایط مصاحبه را داشتند و به مراکز بررسی مدارک و پزشکی معرفی شدند و تعدادی از اینها این شرایط را داشتند که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی شوند.»
اسدی ادامه داد: «امسال مصاحبه ای نداشتیم ولی به عنوان ارزیابی تکمیلی بود و تفاوتی که ارزیابی تکمیلی داشت اینطور بود که معلمان برخلاف مصاحبه سنتی طی یک پروسه ای که استاندارد و تعریف شده است در سه آزمون مختلف شرکت کردند و مهارت ها و توانمندی های خود را در عرصه معلمی ارزیابی کردند.»
وی افزود: «ارزیابان امسال بدون اعمال نظر شخصی، میخواستند در خصوص انتخاب افراد با یک روش استاندارد عمل کنند. از طریق سه ابزار، ایفای نقش، ابزار ارائه شفاهی و ابزار بحث گروهی، مهارت های معلمی را سنجیدند. بعد از آن مرحله ارزیابی عمومی و گزینش قرار داشت که وقتی معلمی تمام این شرایط را داشته باشد به مرحله استخدام وارد می شود.»
دانش آموز خبرنگار: عسل قنبری
ارسال دیدگاه