مرگی آرام و خاموش با حشره كش های خانگی

خبرگزاری پانا:استفاده مكرر آفت كش ها روی محصولات، سبزی ها و میوه ها بقایایی می گذارد كه به عنوان سم علیه انسان آرام و پیوسته عمل می كند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، برای اطلاع از مضرات استفاده از حشره كش ها بر آب و هوا و خاك بد نیست مطالب زیر را بخوانید:

حشره كش ها با ذرات ریز سمپاشی یا تبخیر از خاك یا آب وارد اتمسفر شده و در طول سمپاشی فقط مقدار كمی از حشره كش روی محصول دیده می شود و بقیه یا روی زمین ریخته و یا با جریان هوا وارد اتمسفر می شود. آب با حشره كشهایی كه هزاران كیلومتر دور از محل سمپاشی یا گردپاشی هستند آسوده می شود.

برای مثال آلودگی آب باران تازه با حشره كشها در نقاط مرتفع هیمالیا دیده شده است و یا در میدلند انگلستان وجود حشره كش در تجزیه آب باران حتی قبل از تماس با زمین مشاهده شده است.

خاك ذخیره كننده بقایای حشره كش ها است. حشره كشها فعالیت میكروبی میكروارگانیزمهای خاكی را تحت تاثیر قرار داده و به كندهای شكاری، هزارپا و سوسكها و... زیان می رسانند.

میزان تجمع حشره كشها در سیستمهای بیولوژیكی از طریق آب بیشتر از راههای هوایی و زمینی است آب حركت حشره كش را تسهیل می كند و سپس مواد آلی چربی حاوی اجزا را گرفته و در آب به صورت معلق باقی می گذارد از این مرحله آفت كشها وارد زنجیره غذایی شده و در موجودات زنده انباشته می شود تا حد امكان باید از سمومی استفاده كنیم كه بتوان آن را در مواقع خاصی از شبانه روز یا مرحله ای از رشد گیاه به كار برد و یا اینكه در مقدار مصرف تغییر داده و آن را برای بعضی از حشرات و عوامل مفید كم خطر نمود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار