رئیسی در دیدار جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای قم:
اراده دولت بر پیشرفت کشور بهرغم تحریمهاست و دشمن این پیام را دریافت کرده است
حملات کم سابقه دشمن به باورها و اعتقادات مردم از ناامیدی برای توقف مسیر پیشرفت کشور حکایت دارد
تهران(پانا) - رئیسجمهوری همترازی منابع و مصارف در سال ۱۴۰۱ را با وجود هزینههایی همچون اعتبارات لازم برای اجرای طرح ۴۲ هزار میلیاردی رتبهبندی معلمان، از جمله اقدامات مهم دولت در ساماندهی و منضبط کردن اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت اراده ما بر توسعه و پیشرفت کشور بهرغم تهدیدها و تحریمهاست و دشمن نیز این پیام را از مجموعه اقدامات دولت دریافت کرده است.
سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه و در جریان سفری کوتاه به استان قم، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمعی از علمای قم دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور در این جلسه با مرور شرایط و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت از جمله کسری بودجه، تورم افسار گسیخته و سایه سنگین نقدینگی بر سر اقتصاد کشور، به تشریح اقدامات دولت برای رفع این مشکلات طی دو سال گذشته بهرغم فشارها، تهدیدها و تحریمهای دشمن اشاره کرد و گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش منابع و درآمدها ضمن جبران کسری بودجه به ارث رسیده، رشد نقدینگی در کشور را متوقف و حتی کاهشی کرده و با تکیه بر ظرفیتهای داخلی رشد اقتصادی ۴ دهم درصدی را به ۴ درصد برسانیم.
رئیسی در ادامه همترازی منابع و مصارف در سال ۱۴۰۱ را با وجود هزینههایی همچون اعتبارات لازم برای اجرای طرح ۴۲ هزار میلیاردی رتبهبندی معلمان، از جمله اقدامات مهم دولت در ساماندهی و منضبط کردن اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اراده ما بر توسعه و پیشرفت کشور بهرغم تهدیدها و تحریمهاست و دشمن نیز این پیام را از مجموعه اقدامات دولت دریافت کرده است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، حملات کم سابقه دشمن به باورها و اعتقادات مردم را از نشانههای شکست و ناامیدی در متوقف ساختن مسیر پیشرفت کشور دانست و بر اهتمام دولت برای رفع دغدغههای فرهنگی تاکید کرد.
پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از حاضرین در این جلسه از جمله آیت الله اراکی، آیت الله نظری شاهرودی، آیت الله حسینی خراسانی ، آیت الله غروی، آیت الله علیدوست و آیت الله شب زنده دار به بیان نقطه نظرات، دیدگاهها و دغدغه های خود در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پرداختند.
ارسال دیدگاه