تحول در شبکه کودک با تولید محتوا و افزایش ساعت پخش برنامه های جدید

تهران (پانا) - مدیر شبکه کودک اعلام کرد: برنامه های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید در ابتدای تابستان امسال به بیش از ۱۳ ساعت برنامه جدید در روز افزایش یافت کرده و تکرار از کانال های نهال و پویا حذف شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تحول در شبکه کودک با تولید محتوا و افزایش ساعت پخش برنامه های جدید

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ مدیر شبکه کودک با اعلام تحول در جدول پخش این شبکه تاکید کرد: برنامه های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید در ابتدای تابستان امسال به بیش از ۱۳ ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرده و تکرار از کانال های نهال و پویا حذف شده است.

محمدصادق باطنی با اشاره به تغییر و تحول در برنامه های شبکه کودک درباره عملکرد این شبکه طی سال گذشته گفت: این شبکه در سال ۱۴۰۱، هفده فصل برنامه تولید کرده است که بسیاری از آن ها توانسته اند جریان سازی کند.

وی با اشاره به برنامه هایی همچون «سر سفره خدا» ویژه برنامه رمضانی با ۴۷ درصد مخاطب، «عروسک خونه» با ۱۹.۸ میلیون رای مخاطب، «جشن فرشته‌ها»، «ماجراهای نوید» گفت: بسیاری از برنامه ها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد در زمره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کودک قرار گرفتند که به عنوان نمونه می توان به برنامه «شگفت‌انگیزان۲»، «ببین و بدون»، «برپا»، «بزن بریم»، «هدهد سفید»، «یه‌خونه‌ یه آشپزخونه»، «مهدپویا ۳» و «خونه‌آب‌نباتی ۲» اشاره کرد.

باطنی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم شبکه، تامین بیش از ۱۷هزار دقیقه پویانمایی (انیمیشن) شامل ۵۱ مجموعه و ۱۹ فیلم سینمایی بود که از آنتن پخش شد که با تولید و تهیه پویانمایی های تامینی جدید؛ ۵۰ میان ‌برنامه پخش شده که شامل نماهنگ و انیمیشن بود از آنتن پخش کنار گذاشته شد و بالغ بر ۳۰۰ انیمیشن و نماهنگ جدید جایگزین شدند که طبیعتا موجب تنوع در پخش برنامه های شبکه کودک می شود.

وی افزود: طی یکسال گذشته ۶ پویش مهم هم در شبکه راه اندازی شد که می توان به پویش هشتک آرتین_کنارتیم و دریافت ۹۰ هزار نقاشی، هشتک ایران_عزیز و دریافت ۱۰هزار عکس، هشتک قصه-ما و دریافت ۳۵۰۰ فیلم و عکس، هشتک هواتودارم و دریافت۲۰۰۰ فیلم، هشتک جشن_فرشته‌ها و دریافت ۳۰۰۰ فیلم و عکس و هشتک صرفه‌جویی گاز و دریافت ۱۰۰۰ فیلم اشاره کرد.

برگزاری پویش های «خواهر برادری» و «هواتو دارم» هم از دیگر پویش های موفقی بود که شبکه کودک آن را اجرا کرد.

جشن‌های بزرگ «ایران آینده ۱ و ۲» و جشن «ایران عزیز ۱» و جشن «روزه ‌اولی‌ها» هم برگزار و از شبکه برای مخاطبان پخش شد.

مدیر شبکه کودک تاکید کرد: نخستین بار در شبکه کودک برای شب یلدا، سال تحویل و ۲۲ بهمن ویژه ‌برنامه هایی خاص این مناسبت ها تولید شد و شبکه کودک جشن ۱۰ کیلومتری غدیر را نیز به شایستگی پوشش داد و در زمان برگزاری یک پایگاه (استیج) هم برای اجرای برنامه در اختیار داشت.

باطنی گفت: شبکه کودک همچنین با حمایت از تولیدات فرهنگی کودکان، در فروش فیلم های سینمایی «پسر دلفینی» با رقم ۲۴ میلیارد و «لوپتو» با فروش ۲۱ میلیارد تاثیرگذار بود و در همن راستا بیش از ۲ میلیون جلد کتاب هم در نتیجه پویش های کتاب این شبکه فروخته شد.

وی با اعلام تحول در جدول پخش شبکه کودک خاطرنشان کرد: برنامه های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید، در ابتدای تابستان به ۱۳.۵ ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرد و تکرار از کانال های نهال و پویا حذف شد.

همچنین پخش برنامه ها، نمایش های عروسکی و پویانمایی از مراکز استان ها هم در دستور کار شبکه قرار گرفت و در طی ۸ ماه یعنی از ابتدای دی ماه پارسال تا کنون حدود ۱۵ عنوان انیمیشن و نمایش عروسکی از این شبکه پخش شد.

باطنی با اشاره به چشم انداز شبکه کودک خاطرنشان کرد: ایده ها و طرح های فراوانی در دست اقدام داریم و امیدواریم شبکه کودک بتواند به عنوان یک قله اثرگذار تربیتی برای مخاطبان خود هر روز با ایده های نو و خلاقانه در کنار کودکان و خانواده های آنان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار