مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گلوگاه:

جشنواره پژوهش سراهای دانش‌آموزی در مرحله استانی برگزار شد

گلوگاه (پانا) - مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان گلوگاه گفت جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی در گلوگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره پژوهش سراهای دانش‌آموزی در مرحله استانی برگزار شد

ابراهیم خطیری گفت: فرآیند برگزاری جشنواره به صورت رسمی با ارسال شیوه نامه به شهرستان ها در اسفند سال گذشته آغاز شد.

خطیری عنوان کرد: امسال چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراها در حال برگزاری است که بر خلاف سال های گذشته تنها تا مرحله استانی ادامه دارد.

وی بیان کرد: نانوفناوری، زیست فناوری، انرژی های نوین، سلول های بنیادین، کدنویسی، علوم آزمایشگاهی، ادبیات و علوم انسانی، رباتیک و هوش مصنوعی، گیاهان دارویی و طب سنتی، نجوم و فناوری فضا از بخش های جشنواره هستند.

وی گفت: هر یک از این بخش ها نیز ۵ تا ۸ گرایش و در مجموع 86 بخش دارد و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می توانند بدون محدودیت در تمام بخش ها و گرایش ها شرکت کنند.

دبیر جشنواره پژوهش سراها در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی عنوان کرد: مرحله شهرستانی تا پایان تیر صورت گرفت و از بین 80 اثر دانش آموزان مدارس شهرستان گلوگاه، 38 اثر منتخب شهرستانی شدند و به مرحله استانی راه یافتند؛ در این مرحله آثار دانش آموزان در هر بخش به قطب های استانی مستقر در یازده شهرستان استان برای داوری ارسال می شوند.

ابراهیم خطیری افزود: پژوهش سرای دانش آموزی پروفسور حسابی شهرستان گلوگاه با عنوان قطب استانی گیاهان دارویی و طب سنتی به صورت غیرحضوری آثار دانش آموزان منتخب شهرستانی سراسر استان را در این بخش داوری می کند.

وی گفت: در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی که گلوگاه مجری مرحله استانی آن است ۷ گرایش داریم که عکاسی، فیلم، باغچه، بسته بندی، مقاله پژوهشی، ترویجی و‌ مقاله پژوهشی بر پایه تولید از آن جمله اند.

خطیری بیان کرد: در این بخش ۱۲۵ اثر از این ۷ گرایش از سراسر استان دریافت و تا کنون ۲۰ اثر منتخب شناخته شدند که پس از پایان فرایند داوری نتایج آن اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار