گزارش منصوری از نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید

تهران‌(پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود، گزارشی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش منصوری از نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید

محسن منصوری درخصوص نتایج نخستین جلسه رفع موانع تولید اظهارداشت: به واسطه حضور جنابعالی و دستورات مستقیمی که دارید و البته پیگیری آقایان وزرا و اعضای هیات دولت، شکرخدا خیلی از مسائل و مشکلاتی که ممکن هست حل و فصل آنها چندین ماه به طول بیانجامد در عرض چند روز حل و فصل می شود و از این جنس برخی مواردی است که در جلسه قبل خدمت رسیدند، به عنوان مثال شرکت زامیاد که حدود ۲۰ هزار خودروی نیسان تولید کرده بودند و مدتها معطل بودند.

وی گفت: اگر حداقل ضریب اشتغال این خودروها را ۲ نفر در نظر بگیریم، یعنی حدود ۴۰ هزار نفر اشتغال زایی، حدود ۱۰ هزار خودرو از اینها در حال شماره گذاری است و این به معنای یک اتفاق مهم در حوزه تولید و اشتغال است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در موضوع بهیار صنعت اولا جلساتی را با این عزیزان در وزارت بهداشت و درمان داشتیم و توافقی در خصوص خرید دستگاه های شتاب دهنده اتفاق افتاد، در حوزه گمرک هم یک قرارداد ۵۰ دستگاهی برای آشکار سازی کانتیری یا همان «ایکس ری» بین معاونت علمی و گمرک منعقد شد که انشاالله شرکت بهیار صنعت آن را پیگیری میکند تا اجرایی و عملیاتی شود.

منصوری در خصوص شرکت لبنیات کاله هم افزود: آقای علی آبادی از این کارخانه بازدید داشتند و جلسه ای هم با حضور معاونت اعتباری بانک مرکزی و معاونت بانکی وزارت اقتصادی و ۱۰ بانک عامل سراسر کشور برگزار شد تا تسهیلاتی که متقاضی بودند به صورت سندیکایی انجام شود.

وی ادامه داد: مجموعه فولاد بافق که جنابعالی هم قبلا از آن بازدید داشتید، با پیگیری آقای فرزین مقدمات کار طی شده است و فردا هم یک جلسه حضوری دارند و مسیر شورای پول و اعتبار هم در حال دنبال شدن است و انشاالله کمتر از یکماه آن گره ای که در مسیر بوده، باز خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دو مجموعه «شیشه کاوه و کارخانه صنایع راه دور ایران» که در استان فارس هم بود، مسیر حل مساله آنها در حال انجام است و کارها در حال پیگیری است.

منصوری افزود: بنابراین، در هر ۶ مورد به لطف خدا کار دنبال شده، ۳ تا ۴ مورد از آنها تقریبا مسائلشان به طور کامل حل شده و دو مورد هم در مسیر اجرا هست.

در دومین جلسه رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان که به فاصله دو هفته از برگزاری جلسه اول برگزار شد ریاست جمهوری میزبان مدیران ۵ شرکت تولیدی، صنعتی و تعاونی کشور بود و در نشست‌هایی جداگانه با مدیران این شرکت‌ها در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی، صنعتی و تعاونی قرار گرفت.

در این جلسه مدیران شرکت‌های «هلدینگ پیشران الکتریک شریف (توسن خودرو)»، «کارخانجات صنایع کاغذی زاگرس»، «پروژه مسکن سبحان قرچک»، «شرکت سرجین بافت بهبهانی» و «شرکت ایران ترانسفو» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و نیرو، رئیس کل بانک مرکزی،‌ رئیس سازمان استاندارد و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با دکتر رئیسی به بیان مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار