رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

ما نیاز داشتیم محصولات‌ رویداد یارستان کودکستان را توسعه دهیم

تهران(پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اهمیت ارتقای محصولات رویداد یارستان کودکستان، به تلاش برای ارزیابی محصولات و عرضه به کودکستان‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ما نیاز داشتیم محصولات‌ رویداد یارستان کودکستان را توسعه دهیم

مجتبی همتی‌فر؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر حضور مردم در ساز و کار رویداد یارستان کودکستان بیان کرد: رویداد یارستان کودکستان یک ساز و کار است که برای سازمان ملی تعلیم و تربیت و حضور مردم در حلقه های میانی راه اندازی شده است. مسئولیت دبیرخانه مردمی این رویداد شناساندن این محصولات کمتر دیده شده است. ما تلاش داشتیم این محصولات ارزیابی شده و آنها را به کودکستان ها برسانیم.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های رویداد از دوره اول به ارتقا رویداد اشاره کرد و گفت: رویداد اول به عنوان یک تجربه برگزار شد و محصولات معرفی شد. اما ما نیاز داشتیم این مجموعه محصولات‌ را توسعه دهیم تا هم کار ارتقا پیدا کرده و هم گستره حوزه ها را اضافه کنیم. با تلاش های تیم یارستان کودکستان از گستره پنج محور به هفت محور و برگزاری مراسم به صورت تخصصی تر و همچنین بخش های جنبی که نمایشگاه داشت در تلاش بودیم هدف و شعار اصلی رویداد یعنی شناسایی، ارزیابی حمایت و‌ نهایتا توزیع محصولات تحقق پیدا کند.

همتی فر به نیاز تعلیم و تربیت کودک از طریق فعالیت های والدین و مربیان اظهار کرد: وقتی از کودک صحبت می‌کنیم، تفاوتی که با مدرسه دارد این است که صرفا کتاب درسی نیاز ندارد. در حقیقت اصلا نیازی به کتاب درسی ندارد. کتاب کار ابزاری است که در آماده کردن کودک برای پذیرش برخی موارد لازم است. اصل کار بر اساس فعالیت کردن است. بخشی از این فعالیت از طریق اسباب بازی، کتاب داستان و کتاب شعر اتفاق می‌افتد، اما این امر همه کار نیست و بخشی از این تربیت توسط مربی صورت می پذیرد. ما به راهنمایی مربی نیاز داریم. نکته مهم دیگر ضلع والدین است که باید نقش خود را به درستی بپذیرند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به تلنگر سال گذشته گفت: تلنگری که ما سال قبل به تولید کننده ها زدیم این بود که آیا در تهیه بسته‌های خود به توانمندسازی والدین نیز اندیشیده‌اند؟ همین باعث شد بعضی از شرکت کنندگان دوره قبل این امر را در محصولات اعمال کنند.

وی در نهایت آثار ارسالی را به دو قسمت دسته بندی کرد و گفت: به لحاظ کمی تعداد آثار ارسالی امسال از سال گذشته کمتر بود. اما به لحاظ کیفی طبق کمیته ارزیابی و حضار شرکت کننده پیشرفت داشتیم. دو بخش داشت یکی دوره های توانمندسازی و بازخوردها، دوره های مربی گری و اعلام اصلاحات دوره قبل و دیگری محصولاتی که به شکل تخصصی ایده گرفتند.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار