چهل و دومین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ویلیام جونز ۲۰۲۳؛

توقف آسمان‌خراش‌های ایران مقابل چشم‌بادامی‌های آسیا

تهران (پانا) - تیم ملی بسکتبال امید ایران در چهل و دومین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ویلیام جونز ۲۰۲۳؛ شکست دوم را در مقابل ژاپن تجربه کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توقف آسمان‌خراش‌های ایران مقابل چشم‌بادامی‌های آسیا

مسابقات جام ویلیامز جونز به مدت ۳ سال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

در این دوره ۹ تیم به صورت دوره‌ای رقابت می‌کنند. نتایج روز چهارم و نتایج و برنامه ادامه روز پنجم به این شرح است:

آنیانگ کره جنوبی ۹۷ - ۸۹ امید ژاپن
تایوان ب ۵۹ - ۱۱۷ دانشگاه ارواین آنتیترز آمریکا
تیم تایوان الف استراحت کرد.
پنج شنبه ۲۶ مرداد:
ایران نوین ۷۲ - ۷۳ امید ژاپن (سالن جیمناسیوم هپینگ)

تیم ایران نوین پیش از این ۶۹ - ۶۳ بر تیم قطر غلبه کرد و ۷۲ - ۸۴ از تیم آنیانگ کره جنوبی، ۶۳ - ۸۰ تایوان الف و ۹۰ - ۹۸ از تیم الاستو پینترز فیلیپین شکست خورد. تیم ایران جمعه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم دانشگاه ارواین آنتیترز آمریکا می‌رود.


تایوان ب - قطر
الاستو پینترز فیلیپین - آنیانگ کره جنوبی
تایوان الف - امارات
تیم دانشگاه ارواین آنتیترز آمریکا استراحت می‌کند.

در جدول بسکتبال ویلیام جونز، تیم‌های دانشگاه ارواین آنتیترز آمریکا با ۱۰ و تایوان الف با ۸ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های آنیانگ کره جنوبی، قطر و امارات با ۷ امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفتند. تیم‌های تایوان ب، الاستو پینترز فیلیپین، ایران نوین و امید ژاپن با ۶ امتیاز در رده‌های ششم تا نهم قرار گرفتند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های مایتی اسپورتس فیلیپین، کره جنوبی و ژاپن اول تا سوم شدند و تیم ایران ب در رده پنجم قرار گرفت.
در تاریخ جام ویلیام جونز تیم‌های آمریکایی با ۱۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۶ سومی رکورد دار هستند و تیم‌های فیلیپین با ۶ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و ۳ سومی و ایران با ۵ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی و سومی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. تیم‌های کانادایی نیز ۳ بار قهرمان و ۴ بار نایب قهرمان شده اند.

تیم ملی ایران در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ قهرمان، در سال ۲۰۱۲ تیم مهرام تهران نایب قهرمان و در سال ۲۰۱۶ تیم ایران سوم شد. همچنین در سال ۲۰۱۷ تیم ایران ب هفتم، در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان و در سال ۲۰۱۹ پنجم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار