مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:

اجلاس مدیران و روسا بزرگترین رویداد فرهنگی در آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت اجلاس مدیران و روسا بزرگترین رویداد فرهنگی در آموزش و پرورش است که در آن مهم‌ترین برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت کشور توسط مجرب ترین کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس مدیران و روسا بزرگترین رویداد فرهنگی در آموزش و پرورش است

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در حاشیه برگزاری اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: سی و هفتمین دوره این اجلاس از ۲۵ تا ۲۷ مرداد به صورت ترکیبی و با حضور ۷۳۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش کشور برگزار می شود که در آن مهمترین مسائل، برنامه ها و چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شعار این دوره از اجلاس «معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی» است، اظهار کرد: در ۱۰ محور اساسی برنامه های آموزش و پرورش مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و کارگروه های تخصصی پیشنهادات و برنامه های خود را در قالب کاربرگ هایی در اختیار دبیرخانه کشور این اجلاس قرار می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یکی از اساسی ترین محور های این اجلاس را اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: سند تحول به عنوان چشم انداز نظام جمهوری اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت است اما چالش هایی پیش روی اجرایی سازی این سند قرار دارد. از جمله این چالش ها می توان به عدم آشنایی کافی فرهنگیان، عدم اطلاع از وضعیت اجرایی این سند و یکسان نبودن شرایط و امکانات تمام مدارس برای اجرای این سند اشاره کرد که در جریان این اجلاس راهکار هایی در این خصوص پیشنهاد شد.

صفری افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت مدارس دولتی و گسترش عدالت آموزشی و تربیتی این مسئله نیز جز ماموریت های مهم آموزش و پرورش کشور است و در جریان این اجلاس برنامه هایی در این خصوص مطرح شده است از جمله آن ها تقویت نیروی انسانی، تخصیص عادلانه تجهیزات و امکانات و همچنین تعدیل تراکم کلاس ها است.

وی با مهم خواندن شان و منزلت اجتماعی معلمان اظهارکرد: طرح رتبه بندی یکی از طرح های بر روی زمین مانده بود که دولت سیزدهم با شجاعت و همت آن را اجرا کرد و باید تکمیل فرآیند و رفع نواقص احتمالی حتما موجب ارتقای منزلت معلمان و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار