دانش‌آموز ورزشکار ورامینی در رشته کیوکوشین در گفت‌وگو با پانا:

اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات، آرزوی هر ورزشکار است

ورامین (پانا) - دانش‌آموز ورزشکار ورامینی در رشته کاراته کیوکشین، هدف اصلی این رشته‌ ورزشی را تقویت‌ ذهن و کسب تواضع و فروتنی دانست که به مرور زمان بیشتر می‌شود و تاکید کرد که اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات، آرزوی هر ورزشکار است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات، آرزوی هر ورزشکار است

زهرا ترفان دانش‌آموز کاراته کار کیوکوشین ورامینی است که نزدیک ۵ سال د ر رشته کاراته سبک کیوکوشین به صورت حرفه ای فعالیت‌ دارد و از سال ۱۳۹۷ این ورزش را شروع کرده؛ در شش مسابقه در سطح استانی و کشوری مدال آور بوده و مقام های اولی و دومی را کسب کرده و تحت نظر مربی‌گری پروین احمدی، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را پشت‌ سر گذاشته و در حال‌ حاضر دارای کمربند‌مشکی دان ۱ این سبک می‌باشد.

وی که اکنون ۱۸ سال دارد، صبر و تلاش را لازمه موفقیت دانست و در گفت‌وگو با پانا از تجربه خود در معرفی از این ورزش گفت: «کیوکوشین از عناصر‌ مختلفی نشأت گرفته است. کیوکوشین‌کای از سه لغت کیوکو" بالاترین، نهایت" شین "حقیقت، روح" و کای "گروه و انجمن" ترکیب شده است.»

وی افزود:« در کیوکوشین کای از تکنیک هایی برای کاستن مقاومت‌ حریف بطور متوالی استفاده‌ می شود. این سبک بر روی تمرینات‌ تنفسی و استقامتی تأکید زیادی دارد. از این جهت هنرجوی کیوکوشین بعد از سالها تمرینات مکرر اندامش ورزیده می شود. در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توان جسمی و روحی است، و پیروزی در مبارزات و فلسفه کیوکوشین به هر قیمتی برحریف‌مقابل معنایی ندارد. ورزش کاراته باعث تقویت ذهن و آرامبخشی روح می‌شود.»

ترفاق در توضیحات بیشتر تصریح کرد:« یک گروه هجده‌نفره به سرپرستی مربی توانمند خانم‌احمدی از باشگاه‌ کدخدایی شهرستان ورامین عازم مسابقات کشوری در شهر اصفهان هستند؛ امید زیادی به کسب مدال طلا دارند. باشگاه کدخدایی بهترین شاگرد‌ها را در زمینه کاراته سبک کیوکوشین تربیت نموده که نزدیک به ۹۰ شاگرد در سه سانس مختلف سعی در پرورش دختران توانمند ورامین را دارند. به‌طور مثال، نفرارشد باشگاه که دارای دان ۳کمربندمشکی می‌باشد در لیگ بزرگ سالان به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند و بهترین بازیکن لیگ سال شناخته شده است.»

این دانش‌آموز ورزشکار ورامینی، از کودکی علاقه‌ زیادی به‌ ورزش‌های‌ رزمی داشته که با تحقیق، جستجو و بهره‌گیری از تجربه‌‌های افراد‌ شایسته، با شعبه ورزشی کاراته در سبک کیوکوشین آشنا شده و با گذر زمان به انتخاب خود مصمم‌تر شده است؛ وی درباره موفقیتش اظهار کرد: «برای کسب موفقیت در رشته کاراته سبک کیوکشین، هرگز از تلاش و پشتکار دست نکشیدم و با پنج سال فعالیت مستمر توانستم مدال‌‌های بسیار نفیس و ارزشمندی در مسابقات منطقه‌ای و استانی‌ کسب کنم؛ هدف اصلی این رشته‌ورزشی تقویت‌ذهن و کسب تواضع و فروتنی است که به مرور زمان بیشتر می شود.»

ترفاق در پایان بیان‌کرد: «اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات، آرزوی هر ورزشکار است و امیدوار است خودش و دیگر دختران توانمند این باشگاه مدال های خوش رنگی برای کشور مقتدرمان ایران به ارمغان آورند.»

خبرنگار دانش‌آموز: پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار