رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد؛
احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر
تهران (پانا) - رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت از زمانی که مسیر ویژه تردد در تونل امیر کبیر احداث شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی زینیوند درخصوص احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیرکبیر توضیح داد و گفت: اینگونه طراحیها باید با نگاه مهندسی به موضوع شکل بگیرد و همانگونه که میدانید در بحث تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند که یکی از مولفههای اصلی بحث راه است که میتوان با بهسازی و مناسب سازی مسیرها جلوی بسیاری از تصادفات را گرفت. مسیر ویژهای را برای تردد موتورسیکلتها در داخل تونل امیرکبیر احداث کردهایم و همین مسیر ویژه باعث شد جلوی بسیاری از تصادفات فوتی که سالیانه داخل این تونل به وقوع میپیوست گرفته شود.
وی افزود: از زمانی که این مسیر ویژه اجرا شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل که بر اثر تردد خلاف جهت از محدوده خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان ری بود و باعث تصادفات شاخ به شاخ میشد، گرفته شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در جاهایی که تخلفات موتورسواران وجود دارد و مسیر تردد موتورسیکلت و خودرو مجزا میشود میزان تصادفات کاهش مییابد و خود موتورسواران نیز بیشتر علاقه دارند در مسیرهای اختصاصی و ویژهای که برای آنان اجرا و طراحی شده است تردد کنند.
وی اضافه کرد: موتورسیکلت ذاتا یک وسیله ناایمن است و راننده و سرنشین موتورسیکلت نسبت به راننده و سرنشین خودرو از ایمنی پایینتری برخوردار هستند و با کوچکترین ضربه صدمه میبیند و اگر هم منجر به فوت نشود حتما منجر به جراحات سنگینی میشود. به خاطر همین موضوع است که برای تردد موتورسیکلتها باید مسیرهای مناسبی را ایجاد کرده و حتی اگر بهصورت مجزا هم نباشد، میتوان با بهسازی روکش آسفالتها و رفع ناهمواری و برطرف کردن چالهها و دست اندازهای خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل و واژگونی موتورسیکلت میشود از این حوادث جلوگیری کرد.
ارسال دیدگاه