صفری:

تاکید بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه

اهداف تجاری ایران و ترکیه را با شناسایی موانع محقق می‌کنیم

تهران (پانا) - معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، گفت تسهیل و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه مورد توصیه و تاکید رهبران دو کشور است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که در رأس یک هیات اقتصادی متشکل از شرکت ملی گاز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی و بانک مرکزی به ترکیه سفر کرده است، روز دوشنبه با معاون وزیر خزانه‌داری و مالیه جمهوری ترکیه در خصوص گسترش مناسبات مالی و اقتصادی بین دو کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، تسهیل و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور را اراده جدی و توصیه رهبران دو کشور توصیف کرد و افزود: تلاش ما این است که با بررسی زمینه‌ها، شناسایی موانع و ارائه راهکارهای عملی به اهداف تجاری و اقتصادی تعیین شده بین دو کشور دست یابیم.

معاون وزارت خزانه‌داری و مالیه ترکیه نیز ضمن قدردانی از حضور هیات اقتصادی کشورمان در آنکارا تاکید کرد: در راستای توافقات انجام گرفته در جریان نشست شورای عالی روابط دو کشور در تهران در تابستان سال ۱۴۰۱ و توصیه‌های روسای جمهور دو کشور گسترش عملی مناسبات را در دستور کار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار