در گفت‌وگو با پانا ؛

راهکارهای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس از نگاه عضو کمیسیون آموزش مجلس

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه در شهرهای مرزی مدارس کانکسی وجود دارد ، راهکارهایی را برای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس قدیمی و فرسوده را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس از نگاه عضو کمیسیون آموزش مجلس

امان‌قلیچ شادمهر در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص لزوم توجه کمیسیون آموزش به ایمن‌سازی و نوسازی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: «در کشور مدارس فرسوده بسیاری وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر از سوی دولت است؛ به‌طوری که اکنون در شهرهای مرزی مدارس کانکسی هم وجود دارد علاوه بر این مدارس قدیمی و فرسوده نیز در سایر شهرها از جمله تهران وجود دارد.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «تا شروع سال تحصیلی جدید فاصله‌ای نداریم و بسیاری از مدارس اقداماتی را برای نوسازی انجام می‌دهند. در کمیسیون آموزش نیز دغدغه نوسازی و ایمنی ساختمان‌های مدارس وجود دارد، زیرا ایمنی دانش‌آموزان از حساسیت بالایی برخوردار است.»

وی اضافه کرد: «‌البته یکی از اولویت فعلی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی معلمان و ساماندهی امور استخدامی تحت عنوان کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است. بنابراین ایمن‌سازی و نوسازی مدارس از اولویت‌های مهم دیگر مجلس است که برای تحقق آن تلاش می‌شود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس نیازمند اعتبارات است، گفت: «مهم‌ترین راهکار برای به نتیجه رسیدن هر چه سریعتر در این بخش، تزریق هزینه و اعتبار برای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس است. از طرفی می‌توان از ظرفیت کمک‌های مردمی و خیرین نیز در این بخش استفاده کرد که خوشبختانه در آموزش‌وپرورش خیرین بسیار فعال هستند و تاکنون اقدامات ارزنده‌ای از سوی آنها در حوزه مدارس انجام شده است.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه عربقرایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار