پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای روستایی

خبرگزاری پانا: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در راستای اجرای برنامه‌های این سازمان در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی، تسهیلات وام ۱۵۰میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شهریار افندی‌زاده با بیان اینكه منابع مالی این تسهیلات از طریق انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین صندوق مهر امام رضا (ع) و مركز توسعه روستایی و مناطق محروم كشور و این سازمان، تأمین اعتبار شده است، افزود: در سال ‌جاری در نظر است به متقاضیان یكهزار دستگاه سواری، این تسهیلات پرداخت شود.
وی با تاكید بر این كه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی و ایجاد دفاتر حمل و نقل روستایی یكی از عوامل مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی روستاییان به شمار می‌رود، افزود: یكی دیگر از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، انعقاد تفاهم‌نامه همكاری با كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی كشور با موضوع اعطای ۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات طرح خوداشتغالی با كارمزد ۴ درصد برای هر خودرو در سال‌جاری است كه تاكنون ۷۰۰ متقاضی به شركت ایران خودرو معرفی شده‌اند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در زمینه واگذاری ۵۰۰ دستگاه خودروی ون غزال به متقاضیان فعالیت در بخش حمل و نقل روستایی از طریق معرفی به صندق مهر امام رضا (ع)، تاكنون ۶۱ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی خاطرنشان كرد: در نتیجه تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته و سال جاری در دفتر حمل و نقل روستایی سازمان، تاكنون ۷۹۳ دفتر نمایندگی شركت‌های حمل و نقل عمومی مسافر در روستاهای سراسر كشور ایجاد شد.
همچنین در اجرای طرح شناسایی و ساماندهی رانندگان فعال در بخش حمل ونقل عمومی روستایی، ۱۴ هزار و ۱۴ نفر راننده فعال شناسایی و در دفاتر فعال پیشخوان دولت ثبت‌نام كردند.
یادآوری می شود، تاكنون ۲ هزار مسیر اولویت‌دار برای ساماندهی حمل و نقل روستایی در سطح كشور با همكاری ادارات كل حمل و نقل و پایانه و مركز توسعه روستایی محروم كشور تعیین و به تصویب رسیده است.
براساس گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، افند‌ی‌زاده به سایر برنامه‌های سازمان در بخش حمل و نقل روستایی در سال‌جاری اشاره كرد و گفت: تهیه، تدوین و اجرایی كردن دستو‌العمل تأسیس و بهره‌برداری شركت‌های حمل و نقل روستایی (بار و مسافر)، بررسی و تعیین معیارهای حمل و نقل روستایی، صدور برگ فعالیت رانندگان روستایی و آموزش دست‌اندركاران این بخش را از سایر برنامه‌هایی اعلام كرد كه از سوی دفتر حمل و نقل روستایی سازمان در سال‌جاری بررسی و به مرحله اجرا درمی‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار