در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری و سند تحول بنیادین انجام شد؛

امضا تفاهم‌نامه همکاری سازمان دانش‌آموزی با اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی

مشهد (پانا) - امضا تفاهم‌نامه همکاری سازمان دانش‌آموزی با اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور ارتقای توانمندی و افزایش مهارت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
امضا تفاهم‌نامه همکاری سازمان دانش‌آموزی با اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی

با حضور حجت رضازاده رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی و مدیر خبرگزاری پانا و جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی و کارشناسان مربوطه جلسه امضای تفاهم نامه، در دفتر ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در مدارس این استان تحصیل می کنند، اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، معلولیت با نیاز ذهنی، اوتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در 27۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می دهند. این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیازهای ویژه در این استان بالاست؛ بلکه به معنای جذب تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

وی تصریح کرد: اغلب خانواده ها فرزندان معلول خود را در خانه نگهداری می کنند یا والدین به دلیل برچسب خوردن استثنایی به فرزندانشان از حضور فرزندان خود در مدارس استثنایی و جامعه جلوگیری می کنند، از این رو ارزش قائل نشدن برای دانش آموزان استثنایی سبب ایجاد آسیب های اجتماعی برای آنان خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مأموریت های آموزش و پرورش را فراهم کردن فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب دانست و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم کردن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان بانیازهای ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب های اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری کنیم و با همکاری سایر نهادها این آسیب ها را به حداقل برسانیم. با کسب آموزش و مهارت به دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیاری از توانمندی ها و استعدادهای این عزیزان شکوفا می شود، چرا که این دانش آموزان با وجود داشتن معلولیت از توانمندی های بسیاری برخوردارند.

در ادامه حجت رضازاده رییس سازمان دانش آموزی استان گفت: تنها استانی هستیم که خبرگزاری پانا در آن از صرف گزارش خبری به تولید محتواهای مختلف روی آورده و این عمل باعث تقویت هرچه بیشتر خبرگزاری می شود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که از طریق این تفاهم‌نامه فعالیت‌های تربیتی هدفمند را با هم افزایی انجام دهیم و معتقدیم که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ارتباط موثر و مهارت‌های اجتماعی را در کار عملی که در پانا و سایر فعالیت‌های سازمان رخ می‌دهد به صورت عملی و با حضور در میدان بهتر یاد می گیرند.

وی بیان کرد: این دانش آموزان از توانمندی های بسیاری برخوردارند و سازمان دانش آموزی آمادگی خود را در جهت حمایت از این دانش آموزان اعلام می کند.

وی اضافه کرد: بر مبنای این تفاهم‌نامه قرار است با کمک یکدیگر یک قدم برای طراحی فعالیت‌های هدفمند برای کمک به دانش‌آموزان برداریم.

در پایان این نشست تفاهم نامه تهیه شده ما بین سازمان دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید و مقرر شد با اولویت مواد تفاهم نامه، زمینه سازی اجرایی هر یک فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار