رأی سبز دادگاه کیفری تهران به مجرم ‏محیط‌زیستی

تهران (پانا) - معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از صدور حکم متفاوت مقام قضایی ‏برای اقدام یک مجرم شکار و صید خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رأی سبز دادگاه کیفری تهران به مجرم ‏محیط‌زیستی

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی با اعلام این خبر گفت: در پی شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف در ‏حوزه خرید و فروش پرنده‌های شکاری در حین فروش گونه‌های در معرض انقراض، شخص متخلف به ‏منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی و متهم محکوم به حفاظت از محیط زیست شد.

‏وی اظهار کرد: با توجه به سوابق این متخلف و مستندات ‏پرونده، قاضی دادگاه در راستای اهمیت مواضع محیط زیستی و به‌منظور متنبه شدن فرد خاطی پس از ‏رسیدگی دقیق پرونده و توجه به سوابق گذشته این شخص، نسبت به صدور حکم جالب مبنی بر پرداخت ‏جریمه و یکسال حبس تعزیری و همچنین جمع‌آوری پسماند و پاکسازی اماکن مشخص شده از سوی ‏محیط زیست به میزان 300 ساعت اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ضمن استقبال از نگاه ارزشمند و تحسین‌برانگیز دادگاه کیفری، این تصمیم را ‏بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا تصمیمات قضایی سمت و سوی مناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی در پیش گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار