معاون مرکز رسیدگی به امورات مساجد در روز جهانی امور مساجد:

مسجد، بستری تربیتی برای تمامی اقشار‌ جامعه است

ورامین (پانا) - معاون مرکز رسیدگی به امورات مساجد ناحیه شهید مدنی شهرستان‌های ورامین و قرچک، در روز‌ جهانی امور مساجد، مسجد را بستری تربیتی برای تمامی اقشار‌ جامعه دانست و فلسفه نام‌گذاری روز جهانی مسجد را زمان تخریب مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها خواند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مسجد، بستری  تربیتی برای تمامی اقشار‌ جامعه است

محمد‌ رمضانی، معاونت مرکز رسیدگی به امورات‌ مساجد ناحیه‌ شهید مدنی شهرستان‌های ورامین، قرچک، خیرآباد و جوادآباد، در روز‌ جهانی امور مساجد که مصادف با ۳۰مردادماه است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «در سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول‌ مسلمانان‌ جهان بود توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده‌ شد. فلسفه این موضوع برمی‌گردد به زمانی که یک جریان مسیحی و صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته بود و آن اعتقاد به این بود که تخریب مسجدالاقصی جزء شرایط ظهور منجی‌ خودشان حضرت‌ مسیح علیه‌السلام است، در واقع تا زمانی که مسجدالاقصی حیات دارد و مردم از آن استفاده می‌کنند، این موضوع مانع آمدن حضرت مسیح(ع) است. این تفکر کاملا غلط است که باید تکذیب و آگاه‌سازی شود، ولی همین موضوع باعث شد گروهی در باب این تفکرات غلط تصمیم به نابودی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان است، بگیرند و موجب هتک‌حرمت مسجد شوند.»

این مقام مسئول ادامه داد:« در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش‌زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین‌ شود که مورد پذیرش قرار گرفت.»

وی به وجود مساجد مطهر بسیاری در سطح جهان اشاره‌ کرد و گفت:«مسجد‌الحرام، مسجد جمکران، مسجدگوهرشاد، مسجد النبی، مسجد القوی، مسجد سهله و مسجد کوفه که تمامی این مساجد تاریخ منحصر به فرد خودشان را دارند، که بنده نوجوانان توصیه می‌کنم، به پژوهش در راستای مساجدی که در کشور خودمان وجود دارد، بپردازند که چطور حیات پیدا کردند و نامشان نسبت به مساجد دیگر فراگیری داشته و دارد.»

رمضانی در رابطه با اهمیت مساجد کتابی را با عنوان "انسان ۲۵۰ ساله" معرفی کرد؛ این‌کتاب نوشته آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی‌ایران است. مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ایشان درباره مبارزات سیاسی امامان شیعه و از ۱۷ فصل تشکیل شده است. و در مورد محتوای کتاب معرفی شده، گفت: «با مراجعه به این کتاب در قسمت دوران زندگی پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ پیامبر نامش در مدینه پیچیده بود و وقتی پیامبر به آن شهر سفر کردند، قبایل مختلف و بزرگان قبایل به پیشواز حضرت می‌آمدند و طناب شتر ایشان را می‌گرفتند تا از ایشان دعوت کنند، اما حضرت قبول نکردند. شتر به فقیرترین منطقه از مدینه آمد و سکونت‌کرد و حضرت پرسیدند این زمین از آن کیست؟ بومی‌ها گفتند؛ برای یتیمی است حضرت هم آن زمین را خریداری کردند و آن‌جا مسجدی ساخته شد که مقر فرماندهی اسلام شد.»

حجت‌الاسلام رمضانی درباره جایگاه مسجد عنوان کرد: «هر قدر حضور دانش‌آموزان در مساجد و حضور امام جماعت در مدارس بیشتر شود، قطعا به‌واسطه پاسخگویی به سؤالات و شبهات، این نسل کمتر در دام تبلیغات دشمن می‌افتند. مسجد بستری برای تمام اقشار‌جامعه است و کسی حق طردکردن فردی را از مسجد ندارد و نمی‌تواند آن مکان را مخصوص حزبی تلقی کند و مانع حضور دیگران شود رعایت این مورد و ایجاد فضای شاداب و جذاب باعث‌می‌شود نوجوانان به سمت مسجد گرویده شوند.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا عبدالمالکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار