با حکم وزیر آموزش و پرورش؛
مدیران کل آموزشوپرورش دو استان منصوب شدند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با صدور احکام جداگانهای مدیران کل آموزش و پرورش استانهای آذربایجان شرقی و سیستانوبلوچستان را منصوب کرد.
با حکم وزیر آموزش و پرورش، «مسعود سعادتی» بهعنوان «مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی» منصوب شد. متن حکم رضامراد صحرایی به شرح زیر است:
«جناب آقای مسعود سعادتی
با توجه به تعهد و مراتب شایستگی جنابعالی، به موجب این ابلاغ بهعنوان «مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی» منصوب میشوید.
امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری سیاستهای رئیسجمهور محترم رعایت اصول «عدالتمحوری» «انقلابیگری» «مردمداری» «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانونمداری» دولت مردمی عنایت به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و توجه ویژه به موارد زیر موفق و مؤید باشید.
تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلم و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی معلمان و استفاده از فرصتها و امکانات موجود برای بهبود سطح معیشتی و رفاهی فرهنگیان استان.
برنامهریزی جهت ارتقای شایستگیهای حرفهای و تخصصی معلمان و بهبود و اصلاح روشهای آموزشی مبتنی بر مختصات زیست بوم جدید.
ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و استفاده بهینه از منابع ارزشمند انسانی در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت.
اتخاذ تدابیر لازم برای دسترسی کلیه دانشآموزان به آموزشهای برخوردار از کیفیت با تأکید بر تقویت دوره ابتدایی و حمایت از تربیت اوان کودکی.
جلب مشارکت و همکاری عوامل سهیم و مؤثر در تعالی تربیت با تأکید بر تقویت نقش و مسئولیت شورای مدرسه شورای آموزش و پرورش شهرستان و استان انجمنهای اولیا و مربیان، گروههای علمی و آموزشی معلمان و تشکلهای دانشآموزی و جامعه خیرین مدرسهدار و مدرسهیار.
ارتقای نقش مدرسه بهعنوان کانون تربیتی محله و برنامهریزی برای آشنایی و انس دانشآموزان با جغرافیا، فرهنگ آداب و رسوم حرف و مشاغل هنر و هنرمندان تاریخ و تمدن و مفاخر علمی و فرهنگی منطقه در چارچوب اسناد تحولی.
اصلاح و بهبود نظام مشاوره و هدایت تحصیلی و توجه به توسعه متوازن رشتهها و شاخهها با تأکید بر آمایش سرزمین تحولات و نیازهای بازار کار در آینده.
استقرار نظام پایش و ارزشیابی عملکرد کارکنان در کلیه سطوح و ارائه بازخوردهای مؤثر سازنده و به موقع به آنها.
جوانگرایی و ایجاد ثبات در مدیریت و زمینهسازی برای حضور فعال و مؤثر نیروهای متعهد متخصص و انقلابی و مشورتخواهی مطلوب از فرهیختگان، صاحبنظران و پیشکسوتان در تصمیمگیریها.
اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای دقیق قوانین مقررات و بخشنامههای ابلاغی با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک متعلق به آموزش و پرورش مولدسازی آنها و پیشگیری از فساد در همه انواع آن.
انتظار دارم گزارش دقیقی از نحوه اجرای موارد فوق تهیه و خردادماه هر سال برای اینجانب ارسال نمایید.»
همچنین وزیر آموزش و پرورش در حکم دیگری «حسن بروشکی» را بهعنوان «مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان» منصوب کرد. متن حکم رضامراد صحرایی خطاب به بروشکی به شرح زیر است:
«جناب آقای حسن بروشکی
با توجه به تعهد و مراتب شایستگی جنابعالی، به موجب این ابلاغ بهعنوان «مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان» منصوب میشوید.
امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری سیاستهای رئیسجمهور محترم رعایت اصول «عدالتمحوری» «انقلابیگری» «مردمداری» « پاکدستی و فسادستیزی» و «قانونمداری» دولت مردمی عنایت به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و توجه ویژه به موارد زیر موفق و مؤید باشید.
تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلم و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی معلمان و استفاده از فرصتها و امکانات موجود برای بهبود سطح معیشتی و رفاهی فرهنگیان استان.
برنامهریزی جهت ارتقای شایستگیهای حرفهای و تخصصی معلمان و بهبود و اصلاح روشهای آموزشی مبتنی بر مختصات زیست بوم جدید.
ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و استفاده بهینه از منابع ارزشمند انسانی در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت.
اتخاذ تدابیر لازم برای دسترسی کلیه دانشآموزان به آموزشهای برخوردار از کیفیت با تأکید بر تقویت دوره ابتدایی و حمایت از تربیت اوان کودکی.
جلب مشارکت و همکاری عوامل سهیم و مؤثر در تعالی تربیت با تأکید بر تقویت نقش و مسئولیت شورای مدرسه شورای آموزش و پرورش شهرستان و استان انجمنهای اولیا و مربیان، گروههای علمی و آموزشی معلمان و تشکلهای دانشآموزی و جامعه خیرین مدرسهدار و مدرسهیار.
ارتقای نقش مدرسه بهعنوان کانون تربیتی محله و برنامهریزی برای آشنایی و انس دانشآموزان با جغرافیا، فرهنگ آداب و رسوم حرف و مشاغل هنر و هنرمندان تاریخ و تمدن و مفاخر علمی و فرهنگی منطقه در چارچوب اسناد تحولی.
اصلاح و بهبود نظام مشاوره و هدایت تحصیلی و توجه به توسعه متوازن رشتهها و شاخهها با تأکید بر آمایش سرزمین تحولات و نیازهای بازار کار در آینده.
استقرار نظام پایش و ارزشیابی عملکرد کارکنان در کلیه سطوح و ارائه بازخوردهای مؤثر سازنده و به موقع به آنها.
جوانگرایی و ایجاد ثبات در مدیریت و زمینهسازی برای حضور فعال و مؤثر نیروهای متعهد متخصص و انقلابی و مشورتخواهی مطلوب از فرهیختگان، صاحبنظران و پیشکسوتان در تصمیمگیریها.
اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای دقیق قوانین مقررات و بخشنامههای ابلاغی با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک متعلق به آموزش و پرورش مولدسازی آنها و پیشگیری از فساد در همه انواع آن.
انتظار دارم گزارش دقیقی از نحوه اجرای موارد فوق تهیه و خردادماه هر سال برای اینجانب ارسال نمایید.»
ارسال دیدگاه