در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

راهکارهایی برای اتصال فارغ‌التحصیلان مدارس فنی و حرفه‌ای به بازار کار

تهران (پانا) - یک معلم فنی و حرفه‌ای با پیشنهاد راهکارهایی برای اتصال رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کارعنوان کرد که همکاری بین مدارس با صنایع و سازمان‌ها و ارائه فرصت‌های عملی به دانش‌آموزان می‌تواند به تسریع و راحت‌تر کردن ورود آن‌ها به بازار کار کمک کند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهایی برای اتصال فارغ‌التحصیلان مدارس فنی و حرفه‌ای به بازار کار

زهره کیانی، معلم فنی و حرفه‌ای و کارشناس حوزه آموزش و پرورش درباره راهکارهای اتصال رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار گفت: «برای انجام این مهم آموزش و پرورش می‌تواند روی همکاری با صنایع و سازمان‌های بزرگ برنامه‌ریزی کند. مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند با صنایع و سازمان‌ها در ارتباط باشند و در جذب فارغ‌التحصیلان در صنایع مختلف همکاری کنند. این همکاری می‌تواند از طریق برگزاری کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌های شغلی صورت بگیرد.»

کیانی افزود: «بعضی از مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند بخشی برای استخدام کارآموزان و فارغ‌التحصیلان راه‌اندازی کنند. این بخش می‌تواند موقعیت‌های کاری در صنعت‌های مرتبط با رشته تحصیلی را فراهم کند و به افراد کمک کند تا به‌راحتی به بازار کار وارد شوند.»

این معلم فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه شتاب‌دهنده‌ها و هاب های نوآوری می‌تواند فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند، اظهار کرد: «این شتاب‌دهنده‌ها ممکن است شرکت‌های نوپا، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ را در بر بگیرد که به دنبال استخدام افراد با توانایی‌های تکنسینی هستند. آموزش و پرورش می‌تواند دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را از همان دوران تحصیل با این استارت آپ ها آشنا کند تا فضای این‌گونه کارها دستشان بیاید و بعدها که وارد بازار کار شدند عملکرد مؤثری در حوزه استارت‌آپی خواهند داشت.»

کیانی گفت: «آموزش و پرورش با تعریف برنامه‌های کارآموزی با هدف آشنایی افراد با صنعت و کسب تجربه‌های عملی می‌توانند فرصت‌های شغلی را ارائه دهند. این برنامه‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم با صنایع و سازمان‌ها همکاری کنند و افراد را در طول دوره تحصیلی یا پس از فارغ‌التحصیلی کارآموزی کنند.»

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: «سازمان‌های تخصصی در حوزه‌های تکنسینی می‌توانند با مدارس و دانشگاه‌ها در ارتباط باشند و کارآموزی، استخدام و برگزاری دوره‌های مشترک را بررسی کنند. به‌طورکلی، ایجاد همکاری بین مدارس و دانشگاه‌ها با صنایع و سازمان‌ها و ارائه فرصت‌های عملی به دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند به تسریع و راحت‌تر کردن ورود آن‌ها به بازار کار کمک کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار