ورزشکار و دانش‌آموز خبرنگار پانا:

همفکری، همیاری، عشق و کار گروهی ارمغان خبرنگاری است

مشهد (پانا) - ورزشکار و دانش‌آموز خبرنگار پانا بیان کرد حرفه خبرنگاری و کار در رسانه خوبی‌های زیادی دارد. همفکری، همیاری، عشق و کار گروهی ارمغان خبرنگاری است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همفکری، همیاری، عشق و کار گروهی ارمغان خبرنگاری است

حسنا داریوش، امسال به کلاس ششم ابتدایی شهدای فرهنگی ناحیه ۷ مشهد می رود و دوازده سال دارد. او از کلاس سوم دبستان به عنوان کوچک ترین عضو خبرنگار استان خراسان‌رضوی در خبرگزاری دانش آموزی پانا فعالیت می کند. همچنین عناوین قهرمانی مختلفی در رشته های ادبی و ورزشی دارد.

یک خبرنگار پیشتاز

وی به پانا بیان کرد: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به عنوان یک دانش آموز پیشتاز و فعال توانستم هفت مقام کشوری کسب کنم از جمله در طرح ملی مفاخر که مربوط به سازمان دانش آموزی استان بود شرکت کردم. شخصیت منتخب من رهبر محبوبم بود و در آن زمینه رتبه کشوری آوردم. از این راه افتخار دیدار از منزل حضرت آقا و آشنایی با زندگی نامه و دوستانشان نصیبم شد. امیدوارم روزی بتوانم ایشان را از نزدیک ببینم.

این دانش‌آموز خبرنگار پانا ادامه داد‌: به دلیل اینکه در پویش ها و مسابقات فرهنگی و هنری زیادی شرکت کردم و رتبه های فراوانی به دست آوردم، از سوی سازمان دانش آموزی استان دعوت شدم تا ضمن ملاقات با وزیر، به عنوان خبرنگار پانای استان مشغول به کار شوم که با عشق پذیرفتم.

وی ادامه داد: تاکنون هم بیشتر خبرهایم وزارتی، کشوری و استانی بوده است و اخبار مهمی را ثبت کرده ام. از همین طریق، ملاقات های مهمی هم با مقامات مختلف داشتم و افتخار می کنم که با وجود سن کم خود، توانستم با این عزیزان مصاحبه و دیدار داشته باشم.

بزرگ ترین درس خبرنگاری

داریوش عنوان کرد: با اداره کل آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هم همکاری می کنم. بازخورد بیشر خبرهایم بالاست. البته کلاس های زیادی برای یادگرفتن خبرنگاری و فن بیان رفته ام، اما بزرگترین درسی که از این حرفه گرفتم این بود که خودم را بشناسم و با نگاه باز به اطرافم نگاه کنم.

این دانش آموز خبرنگار گفت: وقتی وارد خبرگزاری پانا شدم، ابتدا کارم خیلی ایراد داشت و از هر چهار خبر فقط یک خبرم تأیید می شد. خیلی ناراحت بودم و گاهی گریه می کردم، اما همین سخت گیری های مسئولین پانا عاملی شد که تلاش کنم و به نتیجه برسم به گونه ای که گاهی تا روزی 6 خبر ثبت شده دارم.

وی بیان کرد: یکی از خاطراتم از تهیه خبر این است که یک روز هنگام ضبط خبر، وقتی شروع به صحبت کردم، برای اینکه کادر کار درست باشد، مادرم مرتب عقب می رفت که پس از چند لحظه دیدم نیست و متوجه شدم داخل جوی آب افتاده و دلیلی برای خنده همه ما شد.

یک خبرنگار ورزشکار

داریوش عنوان کرد: ورزش را از دو سالگی در رشته ژیمناستیک و کونگ فو آغاز کردم. نخستین مرتبه وقتی سه ساله بودم رتبه اول ژیمناستیک ناحیه و کونگ فوی استان را کسب کردم. در رشته ژیمناستیک تاکنون بیش از ۱۰ حکم استانی در کارنامه ورزشی ام ثبت کرده‌ام. در مسابقات ورزشی کونگ فو نیز در سال ۱۴۰۱ در مسابقات آسیایی تمام سلاح رتبه اول و در مسابقات حرکات نمایشی مقام دوم و گواهینامه کشوری در بخش کمربند، در زمینه دفاع شخصی مقام اول استانی و لوح سپاس همایش های استانی دهه فجر و رأفت کریمانه را کسب کردم.

این دانش‌آموز خبرنگار گفت: در بخش فرهنگی و هنری هم در طرح مفاخر کشوری ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و جشنواره الگوهای برتر موفق به دریافت تقدیرنامه کشوری و استانی شدم. در مسابقات سازمان حفاظت محیط زیست کسب رتبه اول کشوری، مسابقه همیار پلیس رتبه برتر از رئیس پلیس راهور، طرح روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استثنایی استان، در مسابقه از علی بگو رتبه اول استان، مسابقه پیشتاز فعال رتبه نخست استان، مسابقه روزه اولی ها عنوان خبرنگار فعال و پیشتاز استان، مسابقه سکوی ایران قوی رتبه برتر استان و مسابقه اربعین در یک قاب برگزیده پیشتاز ناحیه و استان و در نهایت مقام برتر ناحیه و آموزشگاه را در مسابقه مراقب خودت باش به دست آوردم.

دوست داشتنی های خبرنگار کوچک

داریوش بیان کرد: ژیمناستیک سبب تقویت انعطاف می شود و کونگ فو جای رشد و پیشرفت زیادی دارد. همه تلاشم را می کنم که این رشته را تا بالاترین سطح یعنی مربی‌گری ادامه دهم تا بتوانم پرچم کشورم را با افتخار به بالاترین سکوهای قهرمانی ببرم و سبب افتخار مردمم باشم. والیبال و خط و نقاشی را هم خیلی دوست دارم. البته درس، اولویت زندگی من است. پدربزرگم فرهنگی بازنشسته است و مادربزرگم معلم کلاس اولم بود و همیشه در درس ها به من کمک می کنند، یک کوه محکم به نام مادر همیشه و همه جا همراه من است. از این بابت از او و پدرم، باباجون، مامان جون و برادرم و همه استادانم که پشتیبانم هستند خیلی ممنونم.

دانش آموز خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار