وحیدی در گفتوگو با پانا:
میزان بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد
رویکرد تقویت معاونت پرورشی، هویتبخش است
تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت توجه به هویتبخشی دانشآموزان، مستلزم تامین بودجه است بر این اساس پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس این بود که میزان بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد.
![میزان بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در برنامه هفتم به ۱۵ درصد برسد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTU0NmRlcmE1/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHPnMOwvUTSs8sAIKXaKdntA,,/MTU0NmRlcmE1.jpg)
محمد وحیدی در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به پیشبینی برنامه هفتم توسعه برای هویتبخشی به دانشآموزان، اظهار کرد: «در موضوع هویتبخشی دانشآموزان در برنامه هفتم توسعه، سه رویکرد مهم پیشبینی شده است؛ یک رویکرد اهمیت دادن به مجموعههایی است که در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مراکز مهم حوزههای تربیتی و تاثیرگذار هستند؛ مانند سازمان انجمن اولیا و مربیان که در کارگروه تخصصی که در وزارتخانه با جمعی از نمایندگان مجلس تشکیل شد، تعیین شد که این سازمان موجب تقویت ساختار ارتباطی اولیا با مدرسه شود.»
وی افزود: «رویکرد دوم موضوع برنامهها و اردوهای پرورشی آموزش و پرورش است یعنی اگر ما بخواهیم وزارت آموزش و وپرورش تقویت شود، رویکرد تقویت معاونت پرورشی حائز اهمیت و هویتبخش است.»
نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس در تشریح رویکرد سوم نیز بیان کرد: «سومین رویکرد درباره معاونت تربیت بدنی و سلامت است. ورزش کشور و سلامت دانشآموزی باید روی شناسایی ورزشهای قهرمانی کشور پایهگذاری شود در این راستا شناسایی و هدایت چهرههای برتر ورزشی کشور که در معاونت تربیت بدنی دیده شده است.»
نوسانات بودجهای باید از بودجه وزارت آموزش و پرورش کم شود
وحیدی خاطرنشان کرد: «توجه به این سه شاخص، مستلزم بودجه است که پیشنهاد ما در کمیسیون آموزش این بود که حداقل از بودجه عمومی کشور آموزش و پرورش بتواند در برنامه هفتم به ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور برسد.»
وی ادامه داد: «نوسانات بودجهای باید از بودجه وزارت آموزش و پرورش کم شود. ما معمولا در فراز و نشیب بودجههای سالانه شاهد نوسانات هستیم. این شاخص نوسانی موجب آسیب به حوزه تعلیم و تربیت میشود. باید عددهایی که در بودجه پیشبینی کنیم که این رقمها بتواند شاخصهای کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی، هویتبخشی ملی و دینی و ارتباط خانه و مدرسه را در درون برنامه سالانه آموزش و پرورش بتوانیم ارزیابی کنیم.»
ارسال دیدگاه