مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

وظیفه اصلی شما خبرنگاران در جامعه روایت‌گری است

مشهد (پانا) - مشاورمدیرکل آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران دانش‌آموز به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد وظیفه شما روایتگری است روایتگری با حقایق و واقعیت‌هایی است که در جامعه اتفاق می افتد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه اصلی شما خبرنگاران در جامعه روایت‌گری است

محمد تقی فخریان، مشاور مدیر کل آموزش پرورش در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار به دانش آموز خراسان رضوی عنوان کرد: وظیفه شما خبرنگاران روایتگری است. یک روایتگری با حقایق و درست بدون هیچ دروغی. زمانی جنگ فقط در جبهه‌ها و مرزها بود و دیده نمی‌شد گ، اما امروزه جنگ‌ها، جنگ روایت‌هاست و هیچ مرز و جای خاصی ندارد، امروز ما و شما در خانه و اتاق شخصی خودمان مورد هجوم استکبار هستیم. نه تنها مورد هجوم مسائل اخلاقی حتی امروزه جوانان پیشگام ما مورد هجوم روایتگری‌های دروغ و غلطی شده‌اند که در جامعه به آنها دیکته شده است.

وی ادامه داد: صحبت من با شما دانش آموزان است که در این جمع به عنوان پرچمداران و خبرنگاران آن هم رسانه‌ای همچون پانا هستید. روز اولی که در جمع خبرنگاران پانا حضور پیدا کردیم، گمان نمی‌کردیم که یک روزی شبکه مویرگی به این بزرگی از دانش آموز خبرنگارها در کشور داشته باشیم. با نگاه جهادانه می‌توانیم این شبکه مویرگی را راه اندازی کنیم. نه اینکه حتماً با سیم‌های ارتباطی بلکه با رابطه‌های عاطفی که افراد با هم دارند می‌توانیم این ارتباط را ایجاد کنیم، اما حرف اصلی من در این جلسه این است که شما کلمه جهاد تبیین را بارها و بارها از رهبر معظم انقلاب یا در هر هیئت یا تجمعی شنیده باشید. شاید از خود پرسیده باشید که این جهاد تبیین چیست که اینقدر حضرت آقا روی آن تاکید دارند؟ فرمانده این جهاد کیست؟ این فرمان چیست. این فرمانده کیست که فرمان جهاد دادهو فرمایشش چیست؟ این فرمان مربوط به چه زمانی و در چه حوزه‌ای است؟

وی ادامه داد: این جهاد تبیین برای هر کسی در هر حوزه کاری فرق دارد مثلاً برای معلم یک جهاد است، برای پرستار یک جهاد است و برای شما که خبرنگارید یک جهاد. به جهاد شما جنگ روایت‌ها می گویند که مهمترین جهادها است. بهترین کسی که در جهاد تبیین می‌تواند به جنگ روایت‌ها برود شما خبرنگاران هستید که می‌توانید این بار روایت را بر عهده بگیرید و آن را به خوبی انجام دهید. همه شما خبرنگاران چه خبرنگاران نوجوان و جوان و چه خبرنگاران بزرگسال باید این رسالت را به خوبی انجام دهید و بار رسالت را به دوش بکشید. رهبر انقلاب می‌فرماید: ما باید روایتگری کنیم. روایتگری درست و دقیق. با حقایق جامعه روایت کنیم. حقایق انقلاب را روایت کنیم، در مدارس و جاهایی که در آن خدمت می کنیم وگرنه کسانی دیگر این روایت گری را انجام می دهند، ولی به هرشکل که خودشان بخواهند.

فخریان بیان کرد: کنش ما باید بیشتر از واکنش ما باشد و بر آن مقدم باشد. سعی کنید همیشه در روایت یک اتفاق قدم اول شما باشید. بله اول ما شروع کنیم و بعد آنها به دنبال پاسخ به ما باشند. اگر در کنش و روایتگری درست و به موقع عمل نکنیم، ممکن است شاهد اتفاق‌های جبران ناپذیری باشیم. یک کنش درست و به موقع جلوی خیلی از اتفاقات نادرست را می‌گیرد و حقایق را بیان میکند. در واقع، ماموریت یک خبرنگار، روایتگری دقیق است. روایتگری مسئولیت مهمی است که هر کدام از شما خبرنگاران باید به موقع و در زمان خودش انجام شود، در غیر این صورت ممکن است عوارضی در بر داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما باید شناخت خود را از فرمانده‌مان خیلی بیشتر کنیم و آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی باید برای شناساندن این فرمانده خیلی بیشتر از این‌ها تلاش کند و به یک ملاقات رهبری و دو تا شعار در راهپیمایی‌ها و حضور در راهپیمایی‌ها بسنده نکنیم. ما باید در عملکردمان محبت خود را به رهبری نشان دهیم و در وجود خودمان نهادینه‌ کنیم. جوانان در زمان جنگ و انقلاب این حس را به خوبی در خودشان نهادینه کرده بودند. آنها به یک پیغام کوتاهی که از رهبری می‌شنیدند لبیک می‌گفتند که حاصل آن بدست آوردن این انقلاب است.

فخریان عنوان کرد: در آخر ما همیشه منتظر پیشنهادات از طرف شما دانش آموزان هستیم و دوست داریم روایتگری ها و مطالبه گری تان را بشنویم تا آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم و تعاملی باشد بین نسل هایمان. سعی کنید همیشه در روایتگری تان از شعر و هنر استفاده کنید.

دی بیان کرد: شهید بهشتی می‌فرمایند: کار تشکیلات یک عبادت است و محل تشکیلات یک معبد و شما عزیزان و کارهایتان آهنگ این عبادت هستید و آن را تشبیه کردند به حزب جمهوری اسلامی. پس ما باید وظایف خودمان را به خوبی انجام دهیم و به امید اینکه یک روزی مسؤلیتی در جامعه بگیریم وارد این تشکیلات و کارها نشویم، ممکن است این کار خودش در حصر این تشکیلات باشد، اما نباید هدف اصلی و نیت ما ورود به این تشکیلات باشد.

فخریان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما این کار تشکیلاتی را چطور باید به عهده بگیرید؟ باید روایتگری کنید. کار تشکیلاتی بکنید. باید شبکه های خودتان را محکم کنید، مخصوصاً شبکه نیروی انسانی خودتان را با همت خودتان و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد کنید. این تشکیلات یک تشکیلات محکم و آهنین می‌شود و شما می توانید با همت و پشتکار، پیام‌های درست را از مبدأ بگیرید و به مقصدی که دورترین مکان هاست برسانید. این رسالت با مجاهدت شما خبرنگاران دانش آموز انجام خواهد گرفت.

دانش آموز خبرنگار: محمد میثم کبیری مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار