مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آئین تجلیل از خبرنگاران برتر پانا شهر تهران گفت:

ماموریت اصلی دانش آموز خبرنگاران در برهه کنونی، پوشش اخبار دقیق و مستمر پروژه مهر است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره بر اینکه دانش آموز خبرنگاران نقش مهمی را در انعکاس واقعیت ها و بصیرت افزایی برای جامعه به ویژه جامعه دانش آموزی ایفا می کنند، ماموریت اصلی دانش آموز خبرنگاران در برهه کنونی را پوشش اخبار دقیق و مستمر پروژه مهر دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت اصلی دانش آموز خبرنگاران در برهه کنونی،  پوشش اخبار دقیق و مستمر پروژه مهر است

آئین تجلیل خبرنگاران برتر پانا شهر تهران، همزمان با روز خبرنگار در راستای ایجاد انگیزه در روحیه دانش آموز خبرنگاران، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد باجلان؛ مدیرعامل خبرگزاری پانا، عباس کیوانلو؛ سرپرست سازمان دانش آموزی شهر تهران و جمعی از مدیران سازمان دانش آموزی و خبرنگاران پانا برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین تجلیل از خبرنگاران برتر ضمن تبریک روز خبرنگار به دانش آموز خبرنگاران پاناو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: «امروز کشور عزیزمان ایران اسلامی پس از طی کردن دوره اول انقلاب، در یک موقعیت زمانی بسیار ویژه یعنی گام دوم انقلاب اسلامی قرار دارد که در این دوره دشمنان با توطئه و انتشار اخبار کذب، سعی در ناامید سازی مردم و مسئولان نسبت به آینده دارند.»

یکی از استفاده های نامطلوب دشمن از رسانه، انتشار اخبار کذب و ایجاد فاصله میان حاکمیت و مردم است

وی با بیان اینکه یکی از استفاده های نامطلوب دشمن از رسانه، انتشار اخبار کذب و ایجاد فاصله میان حاکمیت و مردم است، خاطر نشان کرد: «رسانه، یکی از ابزارهای مهم دشمن در فاصله اندازی میان حاکمیت و مردم است که از این طریق با چیدمان برنامه ای مناسب، سعی در مایوس کردن جوانان نسبت به آینده دارد‌‌. علاوه بر این رسانه ها با انتشار اخبار کذب در تلاش هستند تا با وارانه نشان دادن حقایق، جامعه اسلامی مردم و مسئولان را به گمراهی بکشانند.»

کریمیان ادامه داد: «از جمله نیاز های اساسی هر فرد و جامعه، امید آفرینی است. روحیه امیدوارانه، سبب حرکت و تکاپو در فرد و جامعه می شود و بدون آن، فرد انگیزه ای برای حرکت نخواهد داشت. انقلاب اسلامی ایران، حرکت خود را در سال های پیشین آغاز کرده و برای رسیدن به اهداف خویش، امیدوارانه درحرکت است. دشمنان انقلاب اسلامی نیز، در این مدت دست از دشمنی برنداشتند وهمواره با استفاده از رسانه های در اختیار، درحال ناامیدکردن مردم هستند.»

وی با بیان اینکه بزرگنمایی اتفاقات کوچک کشور از مهم ترین اقدامات دشمن است، اظهار کرد: «امروز دشمن به دنبال بزرگنمایی اتفاقات کوچک در فضای رسانه‌ای و مجازی است و این موضوع به عنوان راهبرد دشمن در حال اقدام است. که از این رو دفاع نرم در برابر جنگ نرم دشمنان با همکاری اصحاب رسانه امری بسیار ضروری است و اهمیت فضای مجازی و رسانه را به وضوح به نمایش می گذارد.»

سبد رسانه‌ای عمدتا بر بستر مجازی در حال تصویر سازی و ذهنیت‌سازی عمومی در جامعه است

کریمیان در خصوص نقش رسانه در تصویر سازی نادرست گفت: «امروز رسانه نقش مهمی را در جامعه ایفا می کند که جوانان باید در این برهه، در استفاده حداکثری از رسانه و فضای مجازی کوشا باشند تا مانع تحقق اهداف شوم دشمن در کشور شوند‌. طبیعتاً در چنین فضای رسانه‌ای جدید، محتواهای گوناگون و روایت‌های مختلفی که به یک کاربر می‌رسد در شکل‌دهی ذهنیت به آنان پیرامون مسائل نقش موثری دارد و در یک کلام سبد رسانه‌ای عمدتا بر بستر مجازی در حال تصویر سازی و ذهنیت‌سازی عمومی در جامعه است.»

وی در خصوص نقش مهم رسانه در تاثیرگذاری بر ذهنیت نوجوانان گفت: «بی ‌شک تمامی کشورها از رسانه برای رساندن پیام خود در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده می ‌کنند و آن را دروازه‌ ای جهت انتقال فرهنگ به افراد می دانند. رسانه ها با حکمرانی در عصر کنونی، زندگی بشر را متحول ساخته و با انتقال پیام های خود به انسان ها، سعی دارند بر رفتار و دیدگاه آن ها تأثیر بگذارند. از این رو قدرت های بزرگ رسانه را ابزاری برنده برای تحمیل اراده‌ خود بر جوامع بشری دانسته و از آن به سود خود استفاده می ‌کنند.»

وی نقش دانش آموزان خبرنگار را در انعکاس واقعیت ها و همچنین بصیرت افزایی برای جامعه به ویژه جامعه دانش آموزی مهم برشمرد و خطاب به دانش آموزان افزود: «امروز خبرگزاری پا فرصت مناسبی است تا شما دانش آموزان عزیز، ضمن فراگیری مهارت خبرنگاری، در کنار بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به گروه همسالان خود، دغدغه های جامعه دانش آموز را به گوش جامعه و مسئولین مربوطه برسانید.»

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت درپایان با اشاره به ابر پروژه مهر، خواستار انعکاس تلاش ها و زحمات و اقدامات مربوط پروژه مهر و بازگشایی مدارس شد و افرود: «هر ساله در آموزش و پرورش با همت همکاران فرهنگی کار بزرگی تحت عنوان پروژه مهر شکل می‌گیرد. پروژه مهر نماد برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثر بخشی است، از این جهت نظارت با رویکرد انسانی، اسلامی، اصلاحی و مثبت مهم ترین رویکرد پروژه مهر در آموزش و پرورش به شمار می‌ رود، از این رو از شما دانش آموز خبرنگاران انتظار دارم که اخبار پروژه مهر را به صورت مستمر و دقیق با مصاحبه از مدیران مناطق و مدارس در سطح شهر تهران به صورت گسترده انعکاس دهید.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار