امام جمعه ارومیه:

حرکت در مسیر قرآن و عترت مایه مباهات است

ارومیه (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ما افتخار می‌کنیم که در مسیر قرآن و عترت حرکت کرده و اعتقاد راسخ داریم این مسیر باید استمرار داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حرکت در مسیر قرآن و عترت مایه مباهات است

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آئین افتتاح جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در ارومیه افزود: خداوند قرآن را نور معرفی کردند و وظیفه قرآن به رهبریت پیامبر (ص) خروج مردم از ظلمات است.

وی ادامه داد: خداوند به وسیله نور هر کسی را بخواهد به راه راست هدایت می‌کند و هر کسی ارتباط بیشتری به قرآن داشته باشد آرامش و موفقیت بیشتری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم همیشه با قرآن باشیم اضافه کرد: در این زمان که با فتنه‌های بسیاری مواجهیم چاره راه فقط قرآن و انس با آن و تمسک واقعی به این کتاب آسمانی است.

وی با بیان اینکه هر قدر توانایی داریم باید قرآن بخوانیم گفت: پیامبر اکرم (ص) به سلمان فرمودند قرآن بخوانید نشست و برخاست با قرآن اجازه نمی‌دهد آتش جهنم انسان را بسوزاند و هر کسی قرآن بخواند رحمت الهی مثل باران بر سر او می‌بارد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: وقتی مؤمن قرآن می‌خواهد بخواند خداوند درهای رحمتش را براو می‌گشاید و وقتی قاری قرآن می‌خواند خداوند در مقابل هر حرف فرشته‌ای را مأمور می‌کند تا روز قیامت خدا را تسبیح کرده و ثوابش به قاری قرآن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خود ارتباط با قرآن ثواب عظیمی دارد، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در تقسیم مسؤولیت‌ها برقرآن خوان‌ها نگاه ویژه داشتند و امیدوارم در کشور اسلامی هم اینگونه باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: قرآن تبیین می‌خواهد و مبین آن عترت پیامبر اکرم (ص) اسلام است و نبی مکرم اسلام سفارش کرده مسلمانان از قرآن و عترت جدا نشوند چون این دو از هم جدایی ناپذیر هستند.

حجت الاسلام محمد اصغری هم در این آئین با بیان اینکه موضوع قرآن و احکام و همه چیز آن در همه ابعاد هدایت است، افزود: اگر فردی بگوید فقط قرآن را قبول دارم در ضلالت است و اگر عترت را فقط بپذیرد بازهم در ضلالت است.

وی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که در مسیر قرآن و عترت حرکت کرده و اعتقاد راسخ داریم این مسیر باید استمرار داشته باشد.

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور طی چهار روز با حضور دانشجویان سراسر کشور از امروز ۱۶ تا ۱۹ مرداد در تالار وحدت ارومیه با حضور بیش از ۸۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می‌شود.

دانشجویان در ۴۰ رشته و ۹ بخش در این رقابت‌ها حضور دارند و ۸۰ داور داوری این جشنواره را عهده دار هستند.

در این افتتاحیه این جشنواره همچنین از تعدادی از برگزیدگان بخش‌های غیر آوایی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار