وزیر آموزش و پرورش:

شهدا نماد و الگوی انسان وارسته برای پیمودن مسیر تمدن نوین اسلامی هستند

شهدا به عنوان نماد و الگو به صورت شورانگیزانه در کتاب‌های درسی باید گماشته شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، شهدا را الگو و نماد برای پیمودن مسیر تمدن نوین اسلامی دانست و تاکید کرد که این الگوها بیش از پیش و به صورت شورانگیزانه در کتاب‌های درسی باید گماشته شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شهدا نماد و الگوی انسان وارسته برای پیمودن مسیر تمدن نوین اسلامی هستند

رضامراد صحرایی در یادواره شهدای دانش‌آموز شهر تهران اظهار کرد: فقر الگوها و نمادها و بدل شدن الگوهای مادی به یک معضل جدی تبدیل شده و امروز شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای در جوامع جهانی هستیم که یکی از پایه‌ای‌ترین تغییرات، نداشتن الگو و نماد است.

وی با بیان اینکه شهدا برای ما نمادها و الگوهای انسان وارسته هستند، خاطرنشان کرد: در ایران، روزبه‌روز معلوم شد که شهدا چه حماسه بزرگی آفریدند. امروز در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستیم که هیچ چیزی به اندازه الگو و چراغ راه در این مسیر، اهمیت ندارد.

صحرایی، شهدا را الگوی ما در تمدن‌سازی نوین دانست و تصریح کرد: شهدا مایه امید و امیدواری در جامعه هستند که با دست خالی، غیرممکنی را ممکن کردند که امروز به شعار واقعی همه مجاهدان ایران تبدیل شده که «ما می‌توانیم».

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این مشقی است که از رفتار و منش شهدا یاد گرفتیم. شهدا نشان دادند که داشتن امکانات و سرمایه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت، اولویت اول و حتی اولویت دوم هم نیستند و امروز آنچه ما را به قله می‌رساند، خودباوری و ایمان و امید است که رابطه چندانی با بودجه، دارایی، امکانات و ثروت ندارند.

وی تاکید کرد: با این چراغ‌ها پیمودن مسیر تمدن نوین اسلامی برای ما سهل‌تر از هر زمانی خواهد بود.

صحرایی ابراز کرد: امروز اگر مجلسی برای گرامیداشت شهدا یا خانواده آن‌ها می‌گیریم، خودمان را در معرض نور شهدا قرار می‌دهیم و حقیقت این است که ما به آن‌ها محتاجیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت آموزش و پرورش این است که شهدا به عنوان الگوهای حقیقی انسان و انسانیت را به همه نشان دهد و این الگوها را بر دست بگیرد چرا که راه را با این الگوی و نمادها می‌توان پیدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدای اسلام را به عنوان الگو و نماد به صورت شورانگیزانه در کتاب‌ها باید بنگارند، گفت: خیلی بیشتر در این حوزه باید کار کنیم. چون جوامعی که الگو ندارند، الگو می‌سازند و جایگاه خود را با الگوی مصنوعی پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر ویژگی خوب برای توسعه، پیشرفت و عاقبت به خیری جامعه بخواهیم، نمونه آن را در رفتار شهدا می‌توان دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار