رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت ارائه طرحی از سوی معاونت فنی و عمرانی برای افزایش کیفیت آسفالت

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت برای اتخاذ وحدت رویه ضرورت دارد که معاونت فنی و عمرانی طرحی را برای افزایش کیفیت آسفالت متناسب با استاندارد جهانی ارائه کند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارائه طرحی از سوی معاونت فنی و عمرانی برای افزایش کیفیت آسفالت

زهرا شمس احسان در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت نگهداشت معابر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش عمر رویه‌های آسفالتی شهر تهرتن اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت معابر از حیث ایجاد ترک و حفره‌های به وجود آمده در سطح آسفالت معابر و بزرگراه‌های شهر تهران مناسب ارزیابی نمی‌شود.

شمس‌احسان ادامه داد: تعدد پیام‌های سامانه های 137 و 1888 حاکی از عدم حصول رضایت شهروندان در این خصوص است و امیدوارم پیام‌های مردمی به این سامانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و به مانند گزارش خاموشی پل‌های مکانیزه نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متوسط عمر آسفالت در دنیا 20 سال است، اما عمر آسفالت در تهران حدود 4 سال برآورد می‌شود، افزود: پایین بودن عمر آسفالت در شهر تهران علاوه بر هزینه آسفالت هزینه‌های غیرمستقیم از قبیل هزینه خط‌کشی، هزینه بسترسازی جداول و تجهیزات ترافیکی، هزینه ایمنی، هزینه مسدود کردن معابر و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از عوامل عمده در افت کیفیت آسفالت معابر می‌توان به نظارت ضعیف به هنگام تولید و اجرای آسفالت و پایین بودن مدت ضمانت کیفیت آسفالت پس از اجرای آن اشاره کرد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: عدم مدیریت یکپارچه در امور زیربنایی و زیرساخت‌ها از قبیل اقدامات ناهماهنگ سایر دستگاه ها و اعمال سلایق مدیران مناطق 22 گانه در خصوص تامین مصالح، تولید آسفالت و ترمیم و نگهداری معابر از دیگر عوامل موثر بر افت کیفیت آسفالت معابر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات عمده فعلی در حوزه آسفالت ناشی از عدم توازن هزینه‌های کارخانجات آسفالت با راندمان فعلی و عدم کنترل کیفیت صحیح آسفالت پخش شده در سطح شهر است که این امر منجر به افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران شده است.

وی افزود: با توجه به این که در حال حاضر توجه عمده معطوف به حمل و نقل عمومی است و از حجم پروژه‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران کاسته شده و با عنایت به ظرفیت قابل توجه تولید کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و به منظور اتخاذ وحدت رویه در موضوع نگهداری آسفالت معابر شهر تهران ضروری است.

شمس‌احسان تاکید کرد: معاونت فنی و عمرانی طرح پیشنهادی فنی و اجرایی افزایش میانگین عمر آسفالت شهر تهران متناسب با مقیاس جهانی، طی یکماه آینده به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار