مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در نشست ستاد اربعین:

اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است

علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست ستاد اربعین آموزش و پرورش استان ایلام که در شهرستان مهران برگزار شد، با اشاره به اینکه فرصت اربعین ظرفیتی مناسب برای تقویت باورها و اعتقادات مردم به معارف اهل بیت علیهم السلام است، اظهار کرد: حضور و فعالیت دانش آموزان در مواکب بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است و خدمت به زوار اربعین را وظیفه خود می‌دانیم، از این رو اداره کل و دستگاه های اجرایی شهرستان می بایست از تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری مطلوب این امر همت گمارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ما خود را مکلف می دانیم که خادمی مواکب را انجام دهیم و از خادمان موکب های اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده و هستیم و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا سفر و راهپیمایی زوار اربعین به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین برای جهان تشیع مهم است، افزود: تمام اعتبارات تخصیص یافته جهت اربعین، صرفاً می بایست در این محور و مسیر هزینه شود و البته اجرای برنامه های فرهنگی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ غنی حسینی و عاشورایی در اولویت قرار دارد.

وی به سفر رئیس جمهور در هفته جاری به استان اشاره کرد و گفت: از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهران انتظار می رود تمهیدات لازم در خصوص مراسم استقبال و سایر برنامه های احتمالی در شهرستان انجام گیرد و با برنامه ریزی و تشکیل جلسات هماهنگی در سطح شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شود تا به حول و قوه الهی انجام این امر به نحو احسن صورت پذیرد.

درویشی همچنین در راستای تخصیص اعتبار جهت تعمیر و مرمت مهمانسرای آموزش و پرورش، قول مساعد صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار