حسینی در نشست خبری:

موضوع مورد تاکید دولت، تعامل سازنده با مجلس است

در نظام اسلامی هرچه آگاهی مردم بیشتر باشد، به نفع کشور است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تعامل دولت با مجلس بی‌سابقه است، گفت موضوع مورد تاکید دولت سیزدهم، تعامل سازنده با مجلس بوده و هست.

کد مطلب: ۱۳۹۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
موضوع مورد تاکید دولت، تعامل سازنده با مجلس است

سیدمحمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: زمانی مطبوعات را رکن چهارم می‌نامیدند اما امروز قطعاً رسانه‌ها جایگاه مهمی دارند و در کنار مدیران اجرایی، نقش رسانه‌ها را باید در نظر گرفت. کشور ما امروز در جنگ نرم و شناختی است و از این جهت رسانه‌ها نفش پررنگی دارند. در آگاه سازی مردم و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای، رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

وی افزود: در نظام اسلامی هرچه آگاهی مردم بیشتر باشد، به نفع کشور است. هرچه مردم بیدارتر باشند، به نفع نظام است. از این جهت نقش رسانه‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: ما در کارهای اجرایی احساس می‌کنیم که اگر رسانه‌ها همراه نباشند، کار‌ مجریان ناقص می‌ماند. در همه مراحل و مسائل نقش رسانه‌ها، نقش بی‌بدیلی است. در پاسخ به شبهات و سوالاتی که مطرح می‌شود، رسانه‌ها هستند که می‌توانند روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه دو سالگی دولت هستیم، گفت: موضوع مورد تاکید دولت سیزدهم، تعامل سازنده با مجلس بوده است. معاونت پارلمانی در این دو سال، با همکاری معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها امور را پیش برد. حداقل برای ۱۲ وزیر جمع آوری امضا برای استیضاح داشتیم که خوشبختانه با صحبت و رایزنی با نمایندگان به وزیر صمت و وزیر بهداشت رسید در نهایت آقای فاطمی امین استیضاح شدند و آقای عین‌اللهی در کمیسیون بهداشت نمایندگان را قانع کردند. امیدواریم به زودی وزیر ورزش معرفی شود و با رأی بالا کار خود را آغاز کند.

حسینی گفت: کارت زرد یعنی قانع نشدن نمایندگان از پاسخ وزیر که در دولت دوازدهم ۱۱ مورد بوده است اما در دولت سیزدهم تعداد کارت زرد ۸ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعامل دولت با مجلس بی‌سابقه است، افزود: از جهت دسترسی نمایندگان به رئیس جمهور، معاونین و وزرا دسترسی کاملی است و از این حیث مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حضور فعال وزرا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۵۰۰ مورد بوده است که بیشترین آمار برای وزارت صمت و دومین رتبه برای وزارت جهاد کشاورزی و رتبه سوم به وزارت نیرو تخصیص یافته است. رتبه چهارم نیز برای وزارت اقتصاد است.

حسینی ادامه داد: ۸۲ درصد تذکرات به رئیس جمهور به معاونت‌ها، سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های دولت مربوط می‌شده نه شخص رئیس جمهور. به عنوان مثال اخیرا مطرح شده وزارت خانواده تشکیل شود تا نظارت بیشتری داشته باشند اما همین حالا هم بر مسائل زنان و خانواده نظارت دارند.

وی‌ با بیان اینکه تاکنون ۴ جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شده است، گفت: تا امروز ۹۰ لایحه را دولت به مجلس تقدیم کرده است. ۱۳۷ لایحه از دولت قبل باقی مانده بود که دولت سیزدهم تقاضای استرداد ۱۸ لایحه را داد و با سایر لوایح موافقت کردیم.

حسینی درباره لایحه عفاف و حجاب، بیان کرد: این لایحه ۱۵ ماده‌ داشت که در مجلس به ۷۰ ماده‌ رسیده و بحث‌های فرهنگی هم به آن افزوده‌ شده‌ است. احتمال دارد از فردا در صحن مجلس بررسی شود.

وی در خصوص لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح، اظهار کرد: بحث اشتغال و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مهم است به عنوان مثال فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بعد از پایان تحصیلات باید یک دوره را برای ورود به حرفه کاری خودشان بگذرانند، از همین رو سربازی فرصتی است که مشمولان یک حرفه و یا یک کاری را یاد بگیرند. در شهرهای مختلف کم نیستند افرادی که که نیاز به نیروی کار دارند و وضعیتی وجود دارد که می‌توانند نیرو جذب کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: این لایحه در ۶ ماده تقدیم مجلس شده است و نیروهای مسلح هم این لایحه را داده است. افراد آموزش دیده در دوره سربازی یک حرفه یا شغلی را فرا می‌گیرند از همین رو یک گواهینامه برای آنها صادر می‌شود که بعد متوجه می‌شوند فرد در کاری مهارت دارد. یک صندوق مهارت اشتغال برای کارکنان وظیفه در نظر گرفته شده است که موجب ایجاد انگیزه در مشمولان می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار