نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

شهید تبریزی اساس مشروطه را از نگاه دینی تبیین می‌کند

تبریز (پانا) - رئیس ستاد بزرگداشت ثقة الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد شهید تبریزی اساس مشروطه را از نگاه دینی تبیین می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شهید تبریزی  اساس مشروطه را از نگاه دینی تبیین می‌کند

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس ستاد بزرگداشت ثقة الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی در هایس ملی بزرگداشت این شهید مجاهد دوران مشروطیت گفت: ستاد همایش بزرگداشت شهید ثقة الاسلام تبریزی از دو سال قبل شروع به کار کرده و بعد از همایش شهید شیخ محمد خیابانی بنا بر این بود که در سال قبل این همایش برگزار شود که به‌ خاطر موانعی به این سال موکول شد.

وی افزود: همایش ثقة الاسلام شهید در دو بخش اجلاسیه عمومی و اجلاسیه علمی برگزار می شود که 50 مقاله علمی به همایش ارسال شده و ۳۰ مقاله برتر انتخاب شده است.

وی ادامه داد: شهید میرزا علی آقا تبریزی معروف به ثقة الاسلام تبریزی از رهبران مشروطه به حساب می‌آید که با توجه به ارتباطات تاثیرگذاری که با علما و مراجع گرانقدر در نجف اشرف و آذربایجان داشته است، اساس مشروطه را از نگاه دینی تبیین می‌کند؛ در آن زمان که قانونی یکپارچه نمود نداشته و حکومت سلطنتی بوده است، مبانی مشروطه را از لحاظ دینی مطرح می‌کند. در واقع به نوعی از حکومت اشاره می‌کند که تحت عنوان حکومت یا سلطنت شرعیه است.

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین می‌توانیم بگوییم که دیدگاه سیاسی و نظامی شهید ثقة الاسلام تبریزی به نظام ولایت فقیه نزدیک است.

دانش‌آموز خبرنگار: مبین محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار