سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

دستیار رییس‌جمهور درحوزه آسیب‌های اجتماعی شغل جدیدی نیست

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است دستیار رییس‌جمهور درحوزه آسیب‌های اجتماعی شغل جدیدی نیست و باید برای حل مشکلات موجود هر کسی در هرجایی قبول مسئولیت کند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دستیار رییس‌جمهور درحوزه آسیب‌های اجتماعی شغل جدیدی نیست

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص درخواست شهرداری تهران از رییس‌جمهور برای پذیرش مسئولیت آسیب‌های اجتماعی پایتخت گفت: «دستیار رییس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی شغل جدیدی نیست و باید برای حل مشکلات موجود هر کسی در هرجایی قبول مسئولیت کند به نوعی خودش را دستیار رییس‌جمهور بداند.»

وی ادامه داد: «در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرداری مسئولیت اولیه ندارد ولی میانداری و هماهنگ کننده را به نوعی عهده‌دار است و اگر بتوانند همزمان در این حوزه مسئولیت دستیار را برعهده بگیرند اتفاق خوبی است، ولی براساس شناختی که من از فرهنگ کار و از روحیه شهردار تهران دارم، پیش‌بینی‌ام این است که اگر ایشان دستیار هم نباشد و این موقعیت و حکم هم برایشان انشاء‌ نشود، همین رویه را برای حل چالش‌های حوزه اجتماعی دنبال می‌کنند.»

نادعلی درخصوص طرح نظام نامه محلات هم توضیح داد: «طرح نظام‌نامه مشارکت محله‌ای جایگزین طرح شورایاری‌ها نیست اما نزدیک به مفهوم شورایاری است. شورایاری بازوهای نظارتی اعضای شورا در محلات و مناطق بودند. در طرح نظام‌نامه گرچه متفاوت از طرح شورایاری است،‌ بخشی به عنوان نظار شورا داریم، در جلسه اول رسمی مشارکت محلات دستورالعمل‌ها به تصویب رسید، اما اینکه بگوییم دقیقا کل نظام‌نامه محلات جای شورایاری‌ها همان فعالیت را انجام می‌دهند، واقعا این نیست.»

این عضو شورای شهر تهران درخصوص نامه اعضای شورای شهر تهران به رییس مجلس درخصوص احیای شورایاری هم گفت: «هنوز پاسخی به این نامه داده نشده است.»

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص این‌که یکی از مسئولان شهرداری اعلام کرده شهرداری باید در حوزه ازدواج نقش واسطه گری را ایفا کند هم توضیح داد: «درحوزه تبلیغ برای ازدواج آسان، مدیریت شهری می‌تواند نقش بسترساز، تسهیل‌گر و تبلیغ‌گر ایفا کند اما مجموعه‌های دیگری هم وجود دارند که کار اصلی‌شان این است. ما تبعا نسبت به آنچه که در سطح شهر تهران در بحث‌های اجتماعی وجود دارد، نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و حتما باید متناسب با داشته و توان و اولویت‌های خودمان در این اولویتها هم شورای شهر سیاستگذاری کند.»

وی ادامه داد: «در بحث واسطه‌گری، تنها مجموعه‌ای که مجوز دارد، سازمان تبلیغات است و به دلیل تجربه‌های ناموفق گذشته در این حوزه با یک سخت‌گیری بسیار بسیار زیادی، فقط همان مجموعه فعالیت می‌کند. ما اگر بخواهیم به یک چنین کارهایی ورود کنیم، باید خیلی از کارهایمان را بگذاریم و سراغ یک چنین چیزهایی برویم. لذا فکر می‌کنم این مقام مسئول نظر شخصی خودشان را گفتند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار