سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

مهم‌ترین حادثه بشریت، واقعه کربلا و عاشورای امام حسین(ع) است

زاهدان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت امام حسین(ع) متعلق به همه انسان‌ها و اقوام و ملل است و مهم‌ترین حادثه بشریت، واقعه کربلا و عاشورای امام حسین(ع) است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین حادثه بشریت، واقعه کربلا و عاشورای امام حسین(ع) است

اجتماع بزرگ فرهنگیان عاشورایی با حضور جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سالروز شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این آیین مهمترین حادثه بشریت تاکنون را واقعه کربلا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و گفت: درس‌های مهمی از واقعه کربلا به یادگار مانده؛ اما عبرت‌های آن مهم‌تر از همه است.

حسن بروشکی افزود: امام حسین (ع) چهره‌ای جهانی و متعلق به همه انسان‌ها و اقوام و ملل است؛ چرا که او آموخت مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

بروشکی ادامه داد: امام حسین (ع) با نهضت عاشورایی خود ثابت کرد که اگر سر از تن جدا شود اما از قرآن جدا نمی‌شود و سر مبارک آن حضرت بالای نیزه هم قرآن می‌خواند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به همه آموخت که هزینه تسلیم شدن بیشتر از هزینه مقاومت است و امروز اشک و شور حسینی نشانه قدردانی از مقام شهید و شهادت و مظلومیت اهل بیت است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین (ع) تنها مهمانی بود که ۱۲ هزار نفر او را دعوت کرده، اما در اوج ناجوانمردی و قساوت قلب آن حضرت را اهل بیت و یارانش شهید کردند.

بروشکی خاطرنشان کرد: قیام کربلا ثابت کرد حفظ اسلام ارزش فدا کردن جان انسان‌ها را نیز دارد و امروز شاهد هستیم در مراسم زیارت اربعین همه انسان‌های دلسوخته و آزاده در کنار هم با محبت و اخوت دوشادوش قرار گرفته و این مهم نشان از بزرگی و عظمت شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

دانش آموز خبرنگار: نرگس امیردوست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار