علیزاده در گفت‌وگو با پانا:

کره جنوبی تعهد داده و باید به تعهدات خود پایبند باشد

امیدوارم لایحه «ارجاع اختلاف بانک مرکزی و کره جنوبی به داوری» به زودی در مجلس به تصویب برسد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کره جنوبی تعهد داده است و باید به تعهدات خود پایبند باشد، ابراز امیدواری کرد که لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی و دولت کره جنوبی به داوری» به زودی در مجلس به تصویب برسد تا حقوق کشور از طریق دیوان بین‌المللی دادگستری پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کره جنوبی تعهد داده و باید به تعهدات خود پایبند باشد

علی علیزاده در گفت‌وگو با پانا در خصوص شکایت ایران از کره جنوبی در پی عدم پرداخت بدهی، اظهار کرد: «همه دولت‌ها خود را موظف به اجرای قراردادهای بین‌المللی می‌دانند بر همین اساس اگر به هر دلیلی دولتی از تعهد خود شانه خالی کند، سازوکارهایی را از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری تعریف کرده‌اند که اختلاف به آن دیوان ارجاع شود. ما در زمان‌های مختلف به کره جنوبی نفت فروخته‌ایم و چندین بار مذاکره کرده‌ایم که پول ما را پرداخت کنند اما با بهانه‌تراشی‌هایی مانند ممانعت آمریکا، این مبلغ را پرداخت نکردند.»

وی افزود: «کره جنوبی تعهد داده است و باید به تعهدات خود پایبند باشد. چندین مرتبه مذاکرات صورت گرفت و دولت کره جنوبی اراده‌ای برای انجام این کار ندارد. در نهایت آقای رئیس جمهور لایحه‌ای به مجلس ارسال کردند که ان‌شالله به زودی در مجلس به تصویب برسد و از طریق دیوان بین‌المللی دادگستری، حقوق کشور پیگیری شود.»

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «ما از کره جنوبی طلب داریم و کره جنوبی هم قبول دارد که بدهکار است اما چون حاضر نیست پول را بدهد، این شکایت به دیوان ارجاع می‌شود.»

علیزاده خاطرنشان کرد: «قرار بر این است که دیوان بین‌المللی دادگستری، سیاسی کاری نکند و اختلافات را از لحاظ قانونی حل و فصل کند. در صورت سیاسی کاری دیوان نیز هیچی از حق ما کم نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار