در دریاچه شهدای خلیج فارس صورت گرفت؛

اجرای طرح ویژه نگهداشت همزمان با برگزاری سوگواره‌های عاشورایی

روزانه ۳.۵ تُن زباله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مجموعه فرهنگی گردشگری شهدای خلیج فارس جمع‌آوری شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر از اجرای موفق طرح ویژه نگهداشت همزمان با برگزاری سوگواره‌های عاشورایی در دهه اول محرم در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ویژه نگهداشت همزمان با برگزاری سوگواره‌های عاشورایی

به گزارش روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محسن صالحی، مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به دستور شهردار محترم تهران در خصوص تلاش مضاعف مدیریت شهری برای آراستگی شهر و صیانت از زیست شهروندی در ایام برگزاری مراسم‌های محرم، اظهار کرد: طرح‌های ویژه نگهداشت مبتنی بر ارائه خدمات ضربتی شهری در دو مرحله طرح‌ریزی شد که بخش اول آن با آغاز دهه اول محرم شروع شد.

صالحی ادامه داد: استقبال پرشمار شهروندان و گردشگران عزیز از برنامه‌های مذهبی متعدد برگزارشده در دریاچه، همچون سوگواره شب‌های تنهایی، برپایی المان نوری بین‌الحرمین در مجاورت مقبره‌الشهدای دریاچه و برپایی خیمه‌ معرفتی پاتوق گفتگو در ورودی اصلی دریاچه، افزایش حجم زباله و پسماند را رقم زد به طوریکه در تاسوعا و عاشورای حسینی روزانه 3.5 تن زباله از سطح مجموعه جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مرحله اول طرح ضربتی نگهداشت، با رویکرد حفظ و تعالی برند گردشگری دریاچه و با هدف ارتقای سطح کیفی فضای سبز و با اولویت ایجاد آرامش روحی و روانی گردشگران و سوگواران حسینی به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر تصریح کرد: تخلیه مستمر مخازن پسماند، شست‌وشوی مخازن، نظافت راه‌آب‌های سطح مجموعه، رفت‌ و روب مداوم فضای پیرامون مقبره‌الشهدا و موکب‌های مستقر در دریاچه توسط پاکبانان در حین، قبل و بعد از اجرای مراسم‌ها از جمله اقدامات طرح ضربتی نگهداشت در فاز اول اجرا بود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای مراسم تعزیه و حضور هیات‌های مذهبی در دهه دوم محرم در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و پیش‌بینی استقبال شهروندان و گردشگران از این رویداد فرهنگی-مذهبی، مرحله دوم اجرای طرح ویژه نگهداشت، همزمان با آغاز دهه دوم محرم، به اجرا در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار