آخرین وضعیت مرمت و بازسازی مجسمه مدرس

تهران (پانا)- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص سرانجام مجسمه مدرس توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت مرمت و بازسازی مجسمه مدرس

رضا صیادی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص مجسمه مدرس که سال گذشته دچار سوختگی شد گفت‌:‌ «ممکن است مجسمه‌هایی که آسیب می‌بینند و نیاز به مرمت و جا به جایی دارند با مدل‌های جذاب‌تر و اصلاحاتی انجام شود و شاید جانمایی‌های بهتری داشته باشیم. مجسمه مدرس به خاطر این که در اتفاقات سال پیش آسیب دید در حال ساخت است و بعدا نصب می‌شود.»

این مقام مسئول در شهرداری بهمن سال گذشته به پانا درخصوص مجسمه مدرس گفته بود:‌ «این مجسمه در ماه‌های گذشته آتش گرفته بود که درحال بازسازی است و دوباره در مکان قبلی خود نصب می‌شود‌، زمان دقیقی برای آن اعلام نمی‌کنم زیرا بازسازی کارهای هنری زمان براست و نمی‌توان به طور دقیقی زمانی را اعلام کرد.»

مجسمه مدرس که مدتی پیش از ابتدای بزرگراه مدرس برداشته شد تا مرمت شود. عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درخصوص دلیل ناپدید شدن مجسمه مدرس به رسانه‌ها گفته بود :‌ «متاسفانه در آشوب‌های اخیر آشوبگران به مجسمه شهید مدرس از مفاخر ملی و بزرگان ایران آسیب وارد کرده و به این اثر هنری لطمه زده‌اند. سازمان زیباسازی برای بررسی میزان خسارت‌ها و نحوه مرمت، این مجسمه را برداشته است‌.»

مجسمه نیم تنه شهید مدرس که در ابتدای اتوبان مدرس در ضلع شمالی میدان هفت تیر واقع شده‌، کاری از محمدرضا خلجی است که در سال 86 از سوی سازمان زیباسازی در این محل جانمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار