عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت:

مصوبه شورای عالی درمان موجب افزایش مراکز درمانی شد

 نظارت بر مطب‌ها بر عهده سازمان نظام پزشکی است/ طرح اجباری شدن ماسک برداشته شد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت شورای عالی درمان مصوب کرد که وزارت بهداشت مجوز مراکز درمانی و بیمارستان را افزایش دهد که طبق آن 53 مرکز به 209 مرکز افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه شورای عالی درمان موجب افزایش مراکز درمانی شد

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق مصوبه کمیته علمی وزارت بهداشت، طرح اجباری شدن ماسک برداشته شد. فقط در گروه‌های پر خطر بهتر است ماسک بزنند. در مراکز درمانی نیز بهتر است ماسک زده شود.

وی افزود: شورای عالی درمان مصوب کرد که بتوانیم مجوز مراکز درمانی و بیمارستان را افزایش دهیم. که این مجوز، موجب شد جهشی در این حوزه داشته باشیم به گونه‌ای که تعداد بیمارستان تا انتهای تیر ماه 1401، 14 بیمارستان مجوز گرفته بوده است در صورتی که امروز به 26 مجوز رسیده است؛ مراکز تصویربرداری 9 بوده است که به 29 رسیده است و مراکز پزشکی هسته‌ای 3 عدد بوده است که امروز به 24 رسیده است بنابراین 53 مرکز به 209 مرکز افزایش یافته است. آمار بسیاری خوبی است. مردم و بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر بهداشت درباره ساعت کاری پزشکان نیز گفت: بخشنامه‌های ما درباره کادر دولتی است و ساعت کار موظف داریم اما بخش خصوصی تابع قانون است.

وی در خصوص نصب دستگاه خودپرداز در مطب‌ برخی از پزشکان نیز اظهار کرد: نظام پزشکی باید به این موضوع ورود کند. نظارت بر مطب‌ها بر عهده سازمان نظام پزشکی است و باید طبق قانون عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار