نقش مهم هدایت تحصیلی در آینده دانش‌آموزان

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت هدایت تحصیلی نقشی اثرگذار در آینده دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم هدایت تحصیلی در آینده دانش‌آموزان

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در وبینار گام نهایی هدایت تحصیلی که با حضور مدیران مدارس متوسطه دوره اول و از طریق شبکه آموزشی شاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخاب ‏رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: هدایت تحصیلی نقش اثرگذار در آینده دانش‌آموزان دارد ‏و مدیران مدارس متوسطه اول و ‏مشاوران نسبت به آگاه‌سازی دانش‌آموزان نقش محوری را ایفا ‏می‌کنند.

وی افزود: فرایند هدایت تحصیلی بایستی طی سه سال دوره متوسطه اول صورت گیرد و موضوع انتخاب ‏رشته دانش‌آموزان مسئله‌ای است که وابسته به عوامل درونی و بیرونی بسیاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در ‏صورت انتخاب رشته نامناسب توسط دانش‌آموزان تاثیرات منفی و مخرب بسیاری بر آینده ‏تحصیلی و حتی شغلی دانش‌آموزان خواهد گذاشت.

حضوری ادامه داد: رشته انتخاب شده ‏دانش‌آموزان پایه نهم باید طبق توانمندی‌ها و علاقمندی‌ها و همچنین نتایج عملکرد تحصیلی ‏آنان تعیین شود و در غیر این صورت شانس موفقیت در رشته انتخابی به میزان بسیار زیادی ‏کاهش خواهد یافت.‏

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان بیان کرد: دانش‌آموزان با برنامه ریزی های انجام شده در روزهای آتی توسط مدیران و ‏مشاوران و ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود با آگاهی و ‏اطمینان بیشتری تصمیم خواهند گرفت.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار