فرمانده بسیج ادارات مرکزی شهرداری تهران مطرح کرد؛

تأکید بر توسعه مهارت‌های اجتماعی و هدایت صحیح علمی و فرهنگی فرزندان

تهران (پانا) - فرمانده بسیج حوزه ادارات مرکزی شهرداری تهران بر لزوم توسعه مهارت‌های اجتماعی و هدایت علمی و فرهنگی شرکت کنندگان در طرح نشاط و تعالی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تأکید بر توسعه مهارت‌های اجتماعی و هدایت صحیح علمی و فرهنگی فرزندان

مهدی آجورلو در نشست با مربیان طرح نشاط و تعالی با بیان اینکه طرح نشاط و تعالی فرصتی عالی برای توسعه طیف وسیعی از مهارت‌های اجتماعی است، اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌ها در اردوها به‌صورت گروهی و تیمی است که برای تقویت روابط دوستانه و همچنین گسترش روابط دوستانه جدید با دانش‌آموزانی که کمتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر است.

وی با بیان اینکه اردوهای طرح نشاط و تعالی نه تنها باعث برقراری ارتباط صحیح و کاربردی بین افراد می‌شود؛ بلکه تلاش برای هدایت صحیح علمی و فرهنگی این آینده ‌سازان، از اصلی‌ترین تلاش ‌های ممکن است، افزود: توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی، تصمیم‌گیری، افزایش آگاهی‌ها نسبت به موضوعات و برنامه‌های طرح، یادگیری مهارت‌های جدید و... از جمله اهداف مورد نظر این طرح است که مربیان باید با برقراری رابطه دوستانه و عاقلانه، شناخت شخصیت کودکان و نوجوانان، اعتمادسازی، راهنمایی به جای دستور، تاکید بر محبت و پرهیز از خشونت و ایجاد محیط امن در طول برگزاری طرح نشاط و تعالی موجبات تحقق اهداف را فراهم کنند.

گفتنی است طرح نشاط و تعالی، طرحی تابستانی ویژه فرزندان کارکنان شهرداری تهران است که در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و در سه سطح ۷ تا ۱۲، ۱۳ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع تفریحی، فرهنگی، آموزشی-تربیتی و اردوهای سیاحتی و ... بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

از جمله اهداف مدنظر این طرح آشنایی با مفاهیم دینی، انسجام بخشی به معلومات ذهنی، غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ارتقای سطح علمی و دینی نوجوانان و جوانان، حفظ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان و در نهایت کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی در قالب اردوهای زیارتی-سیاحتی، کلاس‌های علمی آموزشی و مسابقات مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار